A virtuális valóság lehetőségeinek kiaknázása a toborzás folyamatában még gyerekcipőben jár, de már vannak cégek, akik élvezik az előnyeit. Mi a lényege? Segítségével a jelentkezők megismerhetik, mivel jár majd a munakvégzés, így a toborzás is hatékonyabb, és a jelentkezők készségeinek megállapítása is eredményesebb. Ha a munkaadók felismerik, mit nyújt a technológia használata, úgy gondolom, a VR jelentős része lesz a toborzási folyamatnak.
A virtuális valóság technológiája lehetővé teszi, hogy amikor meghirdetsz egy pozíciót, a jelentkezők teljes képet kapjanak arról, mit jelent majd a mindennapok során az adott feladat elvégzése. A jelentkezők így sokkal tudatosabban érkeznek, aki valóban pályázik az állásra, ő már jó eséllyel tényleg érdeklődő.
Ezen kívül a VR segítségével előszűrni is tudod a jelentkezőket, képet kaphatsz a készségeikről, felkészültségükről, anélkül, hogy neked ebbe energiát kellene fektetned. Ki tudod szűrni az alkalmatlan jelentkezőket, mindezt pedig automatikusan.
A betanítás folyamatában is rengeteg időt spórolhatsz, hiszen a részletes, virtuális valóságban elkészített bemutatóval szintén energiabefektetés nélkül mutathatod be a feladat részleteit a jelentkezőknek, választ adva a legtipikusabb kérdésekre.
A munkaerőhiánnyal küzdő vállalatok számára sok szempontból előnyös a technológia használata. Felgyorsítja, megkönnyíti, és kevésbé energia-igényessé teszi a toborzás és betanítás folyamatát, amivel a kollégák ideje felszabadul. Emellett pedig maga a pozíció is vonzóbbá válik a jelentkezők számára, jobb jelentkezői élményük lesz, ami elkötelezettebbé teheti őket a meghirdetett pozíció iránt.
Miért fontos a jó jelentkezői élmény? A PwC kérdőíves kutatásban a megkérdezettek 49%-a vallotta, hogy utasított el állásajánlatot amiatt, mert nem szerzett jó tapasztalatokat a toborzás lépései során. A virtuális valóságra vonatkozó kérdésben 65% mondta, hogy jobban elgondolkodna egy olyan lehetőségen, amelyről tapasztalatokat szerezne a technológia segítségével.
A virtuális valóság segítségével nem csak a feladatot mutathatod be részletesen, de betekintést nyújthatsz a munkahelyi kultúra működésébe, a munkahelyi értékek bemutatásával. Így nem csak a készség-szintű, de a HR oldalról is megtámogatod a toborzás folyamatát és vonzóvá teheted a céged a potenciális jelentkezők számára.
Úgy tudod éles helyzetben kipróbálni a jelentkezőket, hogy veszélyeztetnéd az eszközöket, vagy kockázatot teremtenél a munkakörnyezetben: szimulálhatsz nyomás alatti munkavégzési helyzetet, és felmérheted, hogyan kezeli a jelentkező mindezt. Ennek segítségével sokkal többet megtudhatsz róla, mint egy állásinterjú során.
Ha a technológia általánosan elterjedté válik, megkönnyíti a toborzást a cégek számára, hatékonyabbá teszi az egész folyamatot, és a jelentkezőknek is egy komplexebb benyomást nyújt arról, mit is várnak tőlük az adott pozícióban, ennek segítségével csökkenthető a fluktuáció. Úgy gondolom, a toborzás egyértelműen ebbe az irányba tart. Szeretnél az elsők közé tartozni, akik kipróbálják?