Stratégiák az irodai munkavégzéshez való visszatérésre

visszatérés az irodai munkavégzéshez

Sok cégnél látom, hogy most kezdenek el visszatérni az irodába, vagy legalábbis fontolgatják a hibrid munkavégzés részleteinek kidolgozását. Milyen stratégiát érdemes követni, ha szeretnéd a csapatod újra az irodában látni? Erre gyűjtöttem össze néhány tippet.

Amíg korábban az otthoni munkavégzésre történő átállás jelentett kihívást, most a fordítottja ugyanúgy megoldandó feladat elé állítja a cégvezetőket, HR szakembereket. Időközben ugyanis megszerettük a home office kényelmét, a rugalmas időbeosztást, az ébresztő óra nem olyan korai csengését. Milyen stratégiát érdemes követni, ha szeretnéd – legalább részben – visszavezetni a csapatod az irodába?

Az egyik központi kérdés az egészséges munkakörnyezet biztosítása. Még azok is, akik örülnek, hogy újra személyesen, egy térben dolgoznak a kollégákkal, szembenézhetnek az egészségügyi kockázat okozta félelmekkel. Jelentős az a csoport, aki ugyan nem szerette a home office-t, de a közös tér potenciális fertőzésveszélyétől is fél. Ez a félelem pedig kihathat a teljesítményükre, a figyelmükre, néha indokolatlanul motiválatlannak tűnhetnek.

Mit tehetsz cégvezetőként?

1. Folyamatos kommunikáció

A folyamatos kommunikáció most is központi eleme annak, amivel a munkavállalók nyugalmát, biztonságérzetét növelheted. Részletesen tájékoztass mindenkit, milyen biztonsági intézkedéseket tesztek, amivel az irodai munkavégzés során a fertőzésveszély csökken. Nyiss meg egy nyílt kommunikációs platformot, ahol mindenki elmondhatja, milyen intézkedések járulnak hozzá a biztonságérzetéhez.

Tedd egyértelművé, hogy félelmeikkel, aggodalmaikkal mindig fordulhatnak hozzád, és igyekezz a lehető legrugalmasabb hozzáállást tanúsítani. Ne arra fókuszálj, hogy eloszlasd a félelmét, hanem éreztesd, hogy elfogadod azt. Ha a munkavállalód rosszul érzi magát a munkahelyi környezetben, váltani fog, így az ideális megoldás megtalálása mindkettőtök érdeke.

2. Csapat újraépítés

Az online térben együtt dolgoztatok a home office során, és folyamatos volt a kommunikáció, de az alkalmazottaid lehet, hogy az elmúlt egy évben nem is találkoztak egymással. Ráadásul ehhez hozzáadódik az az izoláció, amit mindenki megtapasztalt a bezártság során, és egy furcsa érzés, ahol embertársaink mind potenciális “veszélyforrást” jelentettek – mentalitásától és életvitelétől függően ezt mindenki máshogy élte meg.

Vedd tehát számításba, hogy a megszokott rutinok és szerepek, a kialakult csapatdinamika most sérült, újra kell építeni. Szervezz csapatépítő beszélgetéseket munkaidőn kívül is, vagy bízd rá arra, aki tudod, hogy egyébként is “a társaság középpontja”. Figyelj oda a megbeszéléseken a szóbeli megerősítésekre, és legyél toleráns az irodai lazább beszélgetésekkel szemben munkaidőben is. Ahhoz, hogy alkalmazottaid újra csapattá váljanak, össze kell szokniuk.

3. Fejlődés

Sokan panaszkodtak az otthoni munkavégzés során a szakmai fejlődés lehetőségének hiányára. Tréningcégek beszámolóiból tudjuk, hogy számos alkalmazott iratkozott be képzésekre, hogy akár egészen új területeket tanuljon meg, és biztosabbá tegye munkaerőpiaci helyzetét. Az irodai visszatérés során hangsúlyozd és teremts lehetőséget a szakmai fejlődésre munkavállalóid számára, amivel eléred, hogy hasznos hozzáadott értékkel bírjon az irodai tevékenység.

Különösen fontos ez a Z generációs fiatalok körében, akik minden erre vonatkozó felmérésben jelzik, milyen fontos számukra egy munkahelyi jelentkezés során a fejlődés, tanulás lehetősége. Szervezz tréningeket, hívj meg szakembereket, hogy tartsanak előadást, teremts egy inspiráló közeget a munkahelyen – hiszen ezekre az ingerekre egyébként is kiéhezettek az alkalmazottaid.

Mindezek mellett pedig fektess nagy hangsúlyt a folyamatos visszajelzésre. Vizsgáljátok meg, hogyan működik az új modell, min kellene változtatni, mire van igényük a munkavállalóidnak. Ne feledd, az ideális környezet a munkateljesítményt is javítja, így nem csak empatikus szempontból, de a vállalkozásod érdekeit figyelembe véve is fontos szempont, hogy munkavállalóid jól érezzék magukat a cégednél.