Skip to content

Milyen munkát keres a Z generáció?

z generáció

Próbáljuk meg előítéletektől mentesen, egyszerűen a generációs trendek szemüvegén keresztül megnézni, milyen munkát is keres a most munkaerőpiacra lépő fiatalok jelentős része. Mit tartanak fontosnak egy pozíció esetében, milyen elvárásaik vannak. Ezek mindig igazodnak ahhoz, amilyen tapasztalatokat szereztek kamaszként, látva a szüleiket dolgozni, a gazdasági helyzethez, és sok más trend is befolyásolja őket.

Habár digitális bennszülött, fontosak számára a személyes kapcsolatok és az, hogy értelme legyen annak, amit csinál. Ezért azok a benyomások, amiket a toborzás során szerez, meghatározóak lesznek abban, szeretne-e az adott helyen dolgozni, vagy nem.

Az elavult toborzási technikák elidegenítik, ha modernizálod a folyamataid, felkeltheted az érdeklődésed. A toborzásod beszél a céged működéséről: ha az kreatív és előremutató, akkor biztos ez jellemzi az egész céged is.

Egy kutatás szerint 55%-uk úgy gondolja, 3 éven belül már máshol fog dolgozni, így te is ezt vedd figyelembe, amikor alkalmazod. Vagy kínálj neki olyan lehetőséget, ami miatt izgalmas számára maradni, vagy olyan pozícióra vedd fel, ahol nem probléma a fluktuáció.

Míg a megelőző generációk számára a fizetés az első helyen szerepelt a döntő szempontok között, addig a Z generáció esetében ez nincs így. Nem teljesen tudják, mire számítsanak pályakezdőként, így jelentősen különböznek is az elvárásaik. Ugyanakkor a feladatuk, és a projektek milyensége, amiben részt vesznek, szintén a döntő tényezők között szerepelnek. Elfogadnak egy munkát kisebb fizetéssel, ha az izgalmasabb, egy nagyobb bérrel járó, unalmas munka javára.

A munka-magánélet egyensúlyáról már nagyon sokat beszéltünk, és szimpatikus nekem helyette a munka és magánélet integrációjának kifejezése. Ahogy az már megszokottá vált, hogy a munka nem ér véget, amikor kilépünk az irodából: az alkalmazottól is sokan, sokszor elvárják, hogy este is olvassa az e-mailjét, hogy a szabadsága alatt is fel lehessen hívni, ha valami fontos, ez a rugalmasság a másik irányba is kell, hogy működjön. Így integrálódik a munka a hétköznapi életbe, nem uralja, zsákmányolja ki.

A fiatal generáció tudatos, így ping-pong asztallal, izgalmas csapatépítő programokkal, edzőtermi bérlettel nem fogod motiválni: vannak saját barátai és tudja, hol szeretne mozogni. A munkahelyétől azt várja el, hogy financiálisan és a karrierje szempontjából adjon biztonságot. Tehát legyen előrelépési lehetőség, karrierút, fejlődés a szakmában. Szeretnének fejlődni, már csak azért is, mert tudják, hogy ahhoz, hogy minél jobb pozíciókat szerezhessenek, minél szélesebb tudásra van szükségük. Ebben gondolkodj, amikor jó hívószavakat keresel.

Nagyon sokan látják, hogy úgy lehet kitűnni a többi pályakezdő közül, ha releváns szakmai tapasztalattal rendelkeznek. Sokan ezért már egyetem alatt elkezdenek diákmunkában dolgozni olyan területen, ahol később majd dolgozni és karriert építeni szeretnének. Megnyerheted őket, ha meghirdetsz ilyen pozíciókat, keresel diákmunkában dolgozó fiatalokat, hiszen ezzel nem csak a cégednek takaríthatsz meg pénzt, de akár meg is tarthatod a nálad elhelyezkedő fiatal és értékes munkaerőt – így a toborzás is hatékonyabbá válik. Segítségre van szükséged, hogyan szervezhetnéd át úgy a szervezeti struktúrát, hogy helyen legyen benne a diákmunkának? Tudunk segíteni,

Címkék: