Mik azok a „kis figyelmességek”, amik sokat számítanak egy Z generációs fiatalnak?

Mik azok a „kis figyelmességek”, amik sokat számítanak egy Z generációs fiatalnak?

Nem pénzben mérhető, mégis erős elköteleződést építő gyakorlatok

A Z generáció tagjai számára a munkahely nem kizárólag megélhetési forrásként definiálódik, hanem az önkifejezés, élmények szerzésének terepe is – legalábbis ezt keresik benne. Nem csak a fizetés alapján választanak munkahelyet, fontos számukra, hogy mit képvisel a cég, milyen a vállalati kultúra – tehát mennyire tudnak azonosulni, mennyire érzik jól magukat a cégnél. Az apró figyelmességek, az emberi gesztusok és az őszinte odafigyelés az, ami igazán hosszú távon kötődést alakít ki. De mit jelent ez a gyakorlatban?

A valódi visszajelzés többet ér, mint egy bónusz

A fiatal munkatársak számára a rendszeres és őszinte visszajelzés az egyik legfontosabb megerősítés. Egy egyszerű „jó munkát végeztél” vagy egy közös értékelő beszélgetés sokkal motiválóbb lehet, mint egy formális bónusz. A Z generáció tagjai értékelik, ha tudják, miben jók, és mit fejleszthetnek – ha látják, hogy a vezető valóban figyel rájuk. A személyes elismerésnek hatalmas megtartó ereje van, és valójában nem kerül semmibe.

Mik azok a „kis figyelmességek”, amik sokat számítanak egy Z generációs fiatalnak?

Rugalmas hozzáállás = bizalom

A rugalmas munkavégzés iránti igény egyre általánosabb, de sokszor csak munkaszervezési kérdésként tekintünk erre. Holott a rugalmasság a bizalom jele is. A megértő hozzáállás azt üzeni: „bízunk benned, hogy elvégzed a munkád”. Ez a fajta partnerség a Z generáció számára sokkal értékesebb, mint a szigorú szabályok. Aki ilyen környezetben dolgozik, motiváltabb és lojálisabb is lesz.

A kis közösségi gesztusok ereje

Egy közös kávé, születésnapi üdvözlet, vagy akár egy kisebb volumenű csapatprogram hatással van a közösség épülésére, és így a fiatalabb munkatársak elköteleződésére. A hagyományos csapatépítőkkel szemben a kötetlenebb, spontánabb programok iránt nagyobb most az igény, ami segít, hogy valódi csapattagnak érezzék magukat. A Z generáció különösen érzékeny arra, ha egy közösség befogadó és törődő, ez számukra többet jelent a formális gesztusoknál.

Mik azok a „kis figyelmességek”, amik sokat számítanak egy Z generációs fiatalnak?

Figyeljünk a fejlődési igényekre

A fiatalok számára a fejlődési lehetőség az egyik legerősebb motivátor. Az új dolgok megtanulása, tudásbővítés, a legújabb technológiák megismerésének lehetősége vagy éppen az, ha bevonjuk őket egy érdekes projektbe, bizalmi gesztus. Ezzel a vezető azt üzeni: „Értékes vagy, hosszú távon számolunk veled.” Az ilyen apró, de tudatos figyelmességek jövőképet adnak a fiatal munkavállalónak.

Az emberi odafigyelés a legerősebb motiváció

Sok fiatalnak elég, ha érzi, hogy számít. Egy vezető, aki név szerint ismeri már a pályakezdőt is, érdeklődik a tapasztalatai iránt, vagy megkérdezi, hogyan boldogul, nagyobb bizalmat épít, mint gondolnánk. A Z generáció tagjai számára az őszinteség és az emberi hang a legfontosabb értékek közé tartoznak. Azok a cégek, amelyek ezt felismerik, sikeresebben tudnak együttműködni a Z generációs fiatalokkal, és közösséget építenek.

A Z generáció lojalitását nem pénzzel, hanem figyelemmel lehet elnyerni. A tartalmas visszajelzés, a rugalmasság és az odafigyelés mind olyan apró, mégis hatásos eszközök, amelyekkel a cégek hosszú távú bizalmat és elköteleződést építhetnek.

NYUGDÍJAS MUNKA

FELNŐTT MUNKA

NYUGDÍJAS MUNKA