Miért lesz rossz főnöke a milleniumi generáció a Z generációnak?

állásinterjú Z generációs fiatalok toborzása

A Z generációs fiatalok egyre nagyobb arányban törnek be a munkaerőpiacra, és másra vágynak, mint az őket megelőző milleniumi generáció. Miközben ez utóbbi csoport került azokba a vezető pozíciókba, akik a fiatalok felvételéről döntenek és akik a feletteseik lesznek, jelentős különbségek vannak a korban egymástól nem annyira távol álló két csoport között.

A munkaadók nehezen alkalmazkodnak az új szituációhoz, nem találják meg a hangot a munkaerőpiacra betörni vágyó Z generációs fiatalokkal, ugyanis jelentősen különböznek tőlük. Míg a milleniumi generáció kapcsán mindenki arra panaszkodott, hogy “job hopper”-ek, azonnal továbbállnak egy aktuális munkából, ha kapnak egy jobb ajánlatot, addig a jelek szerint a Z generáció sokkal lojálisabb.

Éppen ennek a lojalitásnak köszönhető, hogy sokkal jobban megválasztják, hova mennek el dolgozni. Fontos számukra, hogy az adott cég mit képvisel, mert hosszú távra terveznek, karriert építenek, ehhez azonban fontos számukra, hogy azonosulni tudjanak az adott cég küldetésével. Ezért aztán meg akarják ismerni az adott céget, sokkal jobban, mint azt a milleniumi generáció fiataljai tették.

Fontos számukra a korrekt és őszinte főnök, olyan helyet keresnek, ahol meghallgatják őket: ha dolgozni kezdenek, nem csak robotként szeretnék végrehajtani a kapott feladatot, hanem gondolkodni, ötletelni akarnak, cserébe elvárják, hogy a véleményüket meghallgassák. Egy kutatásban a megkérdezett fiatalok 47%-a mondta, hogy olyan munkát vállalna, amelynek jótékony társadalmi és gazdasági hatásai vannak.

A Z generációs munkakereső fiatalok azt is ki szokták emelni, hogy fontos számukra a fejlődés lehetősége, ezért olyan munkahelyre vágynak, ahol van lehetőség a tanulásra, és ezzel párhuzamosan feljebb is tudnak lépni a szakma ranglétrán. Mindaddig, ameddig leendő főnökeik, vagyis a milleniumi generáció tagjai nem értik meg ezt a különbséget, nem fogják megtalálni a közös hangot, nehéz lesz a közös munka, és nem tudják azt kínálni a fiataloknak, amit azok keresnek.

Emellett a hagyományos toborzói taktikák sem változtak semmit az utóbbi években, nem alkalmazkodtak a munkakeresők változó igényeihez. A cégek részéről szükség van egy olyan egy olyan váltásra, ami nem csak a végzettséget és a munkatapasztalatot nézi, hanem a készségeket, az érdeklődést, az agilitást. Ez lehet az alapja annak, hogy ideális munkaerőt találjanak, aki hosszú távon is velük maradhat. Ha segítségre van szükséged a megfelelő munkaerő megtalálásában, keress minket, segítünk >>