A diákmunkát sokan a nyárral azonosítják: a fiatalok ilyenkor szabadok, ilyenkor elérhető a legtöbb könnyen megtanulható idénymunka. Pedig érdemes az ősz kezdetével is a diákokban munkaerőként gondolkodni, adok néhány ötletet, hogy milyen pozícióra.
A diákok turizmusban, vendéglátásban foglalkoztatása az egyik legelterjedtebb terület, hiszen itt sok olyan feladat van, ami könnyen megtanulható, és szezonális. De a diákmunka nyújtotta költségcsökkentési lehetőségeket ennél sokkal sokrétűbben ki lehet aknázni, és akkor is érdemes ebben a foglalkoztatási formában gondolkodnod, ha egész más jellegű tevékenységekre van szükség a cégedben.
Nagyon sok fiatal szeretne az iskola ideje alatt is dolgozni, mert részben önellátóvá akar válni, vagy éppen szívesen szerezne releváns szakmai tapasztalatot egy olyan cégnél, amilyen területen később majd elhelyezkedne. Találhatsz olyan egyetemistát, aki az utolsó évet járja, és már alig van néhány órája, így akár heti 20 órában is számíthatsz rá.
Amellett, hogy órabér és adózás szempontjából neked kifejezetten megéri, ha iskolaszövetkezeten keresztül diákmunkában foglalkoztatsz fiatalokat, így olyan munkaerőre „tehetsz szert”, aki rugalmas, alkalmazkodó, agilis és lelkes. Új ötleteket hoz, de még nem ragaszkodik a saját elképzeléseihez foggal-körömmel.
Milyen munkakör esetében ideális a diákmunkában foglalkoztatás?
Asszisztens
Nagyon sok cégnél tapasztalom, hogy egy-egy kolléga munkája már sokkal több feladattal jár, mint amit egy rendes munkaidőben el lehet végezni. A cég viszont nem szeretne új kollégát felvenni, mert nem látja biztosítottnak, hogy a plusz egy fő „kitermeli a bérét”.
A hosszú távon túlterhelt munkavégzés azonban kiégéshez vezet, gátolja a kreatív munkát, ezért nem kifizetődő a céged számára sem. Ilyen esetben ideális egy diákmunkában foglalkoztatott asszisztens. Ő be tud segíteni a főállásban dolgozó kollégának, levesz a válláról rengeteg terhet, a cégnek viszont nem jelent olyan sok extra kiadást.
A fiatal számára ez egy kiváló lehetőség, hogy belelásson a cég működésébe, tanuljon a saját leendő szakmájáról, így pedig mindenki jól jár.
Márka nagykövet
Gondoltál már arra, hogy ha a terméked, szolgáltatásod célcsoportjába beletartozik a fiatal korosztály is, akkor őket a legjobban egy Z generációs fiatal tudja megszólítani neked? Instagram oldalt, YouTube csatornát építhet, a marketing osztállyal együttműködve, a saját ötleteiből kiindulva.
A fiatal fogyasztók számára nagyon fontos a hitelesség, abban, hogy a márkád hogyan válhat hitelessé számukra, nagyon sokat segíthet, ha a saját korosztályukból szólítja meg őket valaki. Ebben is nagy segítségedre lehet egy marketing ambíciókkal rendelkező tanuló, akinek kreatív ötletei nagyon felpörgethetik a céged online jelenlétét.
Adminisztráció
Az adminisztráció az a terület, ami rendkívül időigényes, épp ezért a legkevésbé kifizetődő egy magasan képzett alkalmazott munkaidejét erre áldozni. Olyan feladat, ami könnyen megtanulható, sok esetben nem időhöz kötött, és akár még otthonról is végezhető: ilyen feladatok kiváló pénzszerzési lehetőséget jelentenek az agilis fiataloknak, neked pedig rengeteg költésget spórolnak meg.
IT feladatok
Nem véletlenül mondják, hogy a Z generációs fiatalok digitális bennszülöttek, sokan olyan IT tudás birtokában vannak végzettség nélkül, ami tökéletesen alkalmassá teszi őket, hogy gyorsan átlássanak egy új rendszert és besegítsenek a különböző IT jellegű feladatokba.
Itt is mindkét fél számára előnyös ez a konstrukció, hiszen a fiatalok tapasztalatra tehetnek szert, a cég pedig élvezheti a diákfoglalkoztatás előnyeit.
Ügyfélszolgálat
Az ügyfélszolgálati feladatok egyrészt rugalmas munkaidőt, másrészt empátiát igényelnek: mindkét terület azok közé tartozik, ami a fiatalok erőssége. Mivel a vevőiddel való kommunikációról van szó, ez egy érzékeny terület, de megfelelő képzéssel el tudod mondani, milyen típusú kapcsolattartást vársz el. A fiatalok gyors problémamegoldó készsége itt is előnyödre válhat.
Segítsünk megtalálni az ideális munkaerőt a pozícióra, amelyben diákmunkában foglalkoztatnál?