Skip to content

Miért érdemes hatékonyabbá tenni a HR folyamatokat?

hr folyamat

A mesterséges intelligencia térnyerésével sokat beszélünk arról, hogy a HR folyamatok hatékonyabbá, gyorsabbá tehetők a technológia segítségével. A toborzástól az onboardingon át a munkavállalói elégedettség növeléséig a HR működés számos területén segíthet az AI eredményesebbé válni, de miért is van erre igazán szükség?

Toborzás

A toborzás sokkal összetettebb folyamat annál, mint hogy megfogalmazunk egy álláshirdetést, meghallgatjuk a jelentkezőket, és kiválasztjuk a legjobbnak tűnő jelöltet. Már az álláshirdetés megírása is komplexebb feladat annál, mint amilyennek elsőre tűnhet: sok esetben egyáltalán nem egyértelmű, milyen feladatok ellátására is keressük az új kollégát.

A jelöltek előszűrése, a készségek és kompetenciák alapján a legjobb jelentkezők kiválasztása olyan időigényes feladat, ami a legtöbb esetben, lássuk be, csak részben kerül elvégzésre. Automatizáció segítségével tehát nem csak, hogy rengeteg időt spórolhatunk meg, de azt is megvalósíthatjuk, hogy az összes jelentkező közül megtaláljuk a valóban leginkább alkalmas jelöltek kis csoportját.

Az eredményes toborzás hatása sokkal messzebbre nyúlik, mint azt a legtöbbször végiggondoljuk. Ha sikerül kiválasztanunk a megfelelő munkavállalót az adott pozícióra, akkor nem csak annak lehetőségét teremtjük meg, hogy a feladata a lehető legjobban legyen elvégezve. Ha a megfelelő ember tölti be a számára megfelelő pozíciót, akkor elégedett lehet a feladatkörével, elkötelezettebbé és motiváltabbá válik. Tovább marad, így csökken a fluktuáció költsége és a munka minőségére gyakorolt hatása is.

Onboarding

Egy 2023-as kutatás szerint a munkavállalók 52%-a nem érzi magát felkészültnek elkezdeni a munkát az onboarding folyamat után. Ez azt jelenti, hogy az onboarding folyamat nem megfelelően épül fel ahhoz, hogy a munkavállaló azt érezze, pontosan tudja, mit kell csinálnia, mit várnak el tőle.

Az MI technológia itt abban segíthet, hogy az adminisztratív feladatok terhét leveszi a HR-es kollégák válláról, így több idő marad a beilleszkedés emberi oldalára: a cégkultúra megismerésére, a személyes kapcsolódás kialakítására. Mindez az elköteleződés felépítésében segít, és szintén támogatja a fluktuáció csökkentését.

Ha az onboarding folyamatokban AI technológiát alkalmazol, akkor sokkal átfogóbb és komplexebb lehet a becsatlakoztatási folyamat. Az új munkavállaló kérdéseit chatbotok is megválaszolhatják, lehetőséget teremthetsz számára, hogy sokkal átfogóbb képet kapjon a cég működéséről. Olyan mértékben, ami emberi időráfordítással megvalósíthatatlan lenne. Ezáltal az új munkavállaló hamarabb válhat valóban hatékony tagjává a csapatnak.

Munkavállalói élmény javítása

A munkavállalói élmény javítására az AI technológia számos lehetőséget kínál. Folyamatos visszajelzések begyűjtésére ad lehetőséget az alkalmazottaktól, aminek segítségével átfogó képet alkothatunk arról, mennyire elégedettek a munkavállalók, mennyire működnek azok a juttatások, amiket kitaláltunk.

Miközben tudjuk, hogy hosszú távon már nem működőképes a cég iránti lojalitás kialakítása, ha úgy döntünk, hogy bizonyos munkaköröket nem alternatív foglalkoztatási formában végeztetünk el, hanem áldozunk a hosszas toborzásra és onboardingra, akkor célunk, hogy ez a befektetés megtérüljön. Maradjon a cégnél annyi ideig, és dolgozzon annyira eredményesen az alkalmazott, hogy a teljesítménye valódi pluszt adjon a vállalat számára.

Ehhez arra van szükség, hogy valódi figyelmet szenteljünk a munkavállalói élmény jobbá tételének, és tegyünk azért, hogy jól érezze magát, maradni akarjon és motivált legyen a munkavállaló. Ennek megvan az egyéni oldala is, de van egy általános vonulata is, amiben a visszajelzések alapján, adat-alapú elemzéseket felhasználva léphetünk előre.

A HR folyamatok hatékonyabbá tétele tehát csökkenti a költségeket és eredményesebbé teszi a cég működését számos különböző szempont alapján. Ennek támogatása a mesterséges intelligencia technológiák használatával olyan befektetés, ami gyors megtérüléssel jár.