Minden márkának van egy története. A jó történeteket pedig mindenki szereti. Meséld el a te céged sztoriját, és tedd vonzóvá a vállalkozásod a fiatal tehetségek számára!
Ha jobban belegondolsz, a céged története mögött egy értékrend is áll. Azok az elvek, amiket te fontosnak tartasz, és amelyek ma is meghatározzák a vállalati kultúrát. Ez az, amihez a fiatal munkavállalók szívesen kapcsolódnak.
Azok az értékek, amelyek meghatározzák egy vállalat identitását, fontos szerepet játszanak a vállalati kultúra alakításában. Éppen ezért ahhoz is nagyban hozzájárulnak, hogy egy adott munkavállaló mennyire tud kibontakozni, kihozni magából a legtöbbet és a legjobbat nyújtani.
Ezek az értékek jelentős szerepet játszanak a munkavállalói elköteleződés kialakulásában. Hozzájárulnak ahhoz, hogy az alkalmazottaid motiváltak legyenek, ami a hatékonyságukat növeli. Különösen igaz ez a Z generációs fiatal munkavállalók esetében, akiknek elköteleződését megnyerni a legtöbb cég számára nehézséget okoz.
A tapasztalat azt mutatja, hogy a világosan kommunikált értékrenddel rendelkező cégek sikeresebbek a tehetséges fiatal munkavállalók céghez csábításában és megtartásában. A legjobb módja ezek bemutatásának pedig az, ha elmesélsz egy történetet.
A cég víziója és céljai inspirációt nyújtanak a munkavállalók számára is. Ne felejtsd el, honnan indult a vállalkozásod, melyek voltak a kezdeti nehézségek, és mi járult hozzá ahhoz, hogy sikereket kezdett elérni a cég.
A kezdeti hibák és gyengeségek felvállalása megközelíthetővé teszi a céget, leemeli a magas lóról, ami által szimpatikusabbá válik a munkavállalók számára. Olyan közvetlen kapcsolódás kialakulását teszi lehetővé, ami hozzájárul az elköteleződéshez és a munkavállalói lojalitás kialakulásához.
Ez a közvetlenség összehozza az embereket, erősíti a valahova tartozás érzését. Pont ez az, amire szükséged van ahhoz, hogy az alkalmazottaid ne csak a kötelező minimumot teljesítsék, hanem érezzék magukban a motivációt, hogy még egyet csavarjanak az ötleteiken, beletegyék azt az extra energiát, ami ahhoz kell, hogy valami igazán különlegeset hozzanak létre.
Az összetartozás érzése, a közös értékek, érdeklődés, célok jelentik azokat a pilléreket, amelyek segítségével a munkahelyen töltött jelentős idő már nem csak egy kötelező rossz lehet, hanem egy inspiráló közeg, ahol a szakmai kreativitás ki tud bontakozni.
Ez viszont mindig egy történettel kezdődik. A márkád történetével, amely felkelti az érdeklődést, szimpatikussá válik, azonosulási pontot nyújt és ezáltal bevonzza azokat a fiatal tehetséges munkavállalókat, akikre szükséged van a cégedben.