Az álláskeresés és a toborzási folyamat hosszú és gyakran stresszes időszak a jelöltek számára. Munkaadóként növelheted a leendő munkavállalók elköteleződését, ha lehetővé teszed számukra, hogy nálad jobb jelölt-élményt szerezzenek a folyamat során. A technológia fejlődésével a mesterséges intelligencia eszközök lehetőség nyújtanak arra, hogy jelentősen javítsuk a jelöltélményt.
Az MI segítségével a toborzók hatékonyabban tudnak dolgozni, hiszen számos adminisztratív feladat terhét leveszi a vállukról a technológia. A folyamatok automatizációjával több idő marad a személyességre: a valódi odafigyelésre. A jelöltek így azt érzik, könnyebben jutnak hozzá információkhoz, jobban tájékoztatják őket, és összességében is kellemesebbé válik az élmény, amit szereznek.
Hozzáférés az információhoz
Az MI alapú alkalmazások segítenek a jelölteknek abban, hogy könnyebben hozzáférjenek információkhoz a cégről és a pozícióról. Chatbotok és virtuális asszisztensek képesek azonnal válaszokat adni a leggyakrabban feltett kérdésekre, és lehetővé teszik, hogy a jelentkezők jobban megismerjék a vállalatot, mielőtt döntést hoznának.
Az információ elérése fokozza a bizalom és az ismerősség érzését. Úgy érezzük tőle, hogy jobban kontroll alatt tartjuk, amit csinálunk, ez pedig magabiztosságot ad. Ha tehát lehetővé teszed a jelentkezőknek, hogy minél jobban tájékozódjanak, akkor úgy érzik, valóban alaposan körüljárták a kérdést, és úgy hoznak döntést.
Testreszabott ajánlatok
Az MI segít a HR területen dolgozóknak, hogy jobban megértsék a jelöltek személyes preferenciáit, így pedig személyre szabott ajánlatot tudnak tenni az interjú során. Ha jobban átlátod, az adott jelentkezőnek mi fontos a cégnél, vagy mely készségeiben erős, akkor arra tudod helyezni a hangsúlyt: bemutathatod, hogy az adott terület hogyan van jelen a vállalatban, és az adott készség miért kiemelten fontos, vagy hogyan tudja majd tovább fejleszteni.
Ha pontosan arra reflektálsz, ami a jelentkezőnek fontos, akkor könnyebben érzi, hogy az adott pozíció és cég épp neki való. Minél inkább megszólítva érzi magát, annál vonzóbb számára a munka – és annál jobban tudjátok tisztázni pontosan azokat a kérdéseket, amelyek döntők lehetnek számára akkor is, ha ő ezt nem tudja feltétlen így megfogalmazni.
Gyorsabb és hatékonyabb interjúk
Akár MI alapú interjúplatformokat is bevethetsz, amelyek lehetővé teszik, hogy hatékonyabban értékeld a jelöltek alkalmasságát. A videóinterjúk elemzése során az MI képes elemezni a testbeszédet és a hanghordozást, így objektíven és pontosan tudod meghatározni, hogy a jelölt mennyire alkalmas egy pozícióra. Hogyan fokozza ez a jelöltélményt?
Ennek segítségével pontosabb visszajelzéseket tudsz adni a jelölteknek: egy általános elutasítás helyett jobban meg tudod fogalmazni azt is, miért nem őt választottad. Ez számukra is segítség lehet, hogy fejleszteni tudják saját magukat. Ha már elutasításról van szó, hosszú távon az is pozitív színben tűnhet fel a jelölt számára, ha azt érezheti, tanult ebből valamit.
Gyorsabb válaszidő
Nem csak pontosabb, de gyorsabb is lehet toborzóként a válaszod, mivel automatizálni tudod az ismétlődő feladatokat és az adminisztrációt. Ez a jelöltek számára is pozitív élményt nyújt, hiszen rövidebb ideig kell bizonytalanul várakozniuk. Azt érzik, gyorsabb és zökkenőmentesebb a folyamat, valamint korrektebb színben tűnik fel a cég.
A jobb kommunikáció pedig növeli az elköteleződés érzését. Ha MI rendszerekkel támogatod a jelöltekkel folytatott kommunikációt, akkor értesítést tudsz küldeni a kisebb fejleményekről, előrelépésekről is – amire önállóan nem lenne kapacitás. Ezáltal azonban a jelentkezők azt érzik, hogy folyamatos kommunikációban állnak a céggel, ami elkötelezettebb válaszadást eredményez részükről.
Az MI technológiák tehát azzal párhuzamosan, hogy a toborzó számára is könnyebbé és gyorsabbá teszik a munkát, a jelöltek élményét is javítják. Gyorsabb, hatékonyabb és személyre szabottabb élményt nyújthatunk a jelölteknek, ami fokozza az elköteleződést. Ez előnyödre válhat, ha egy ideális jelentkező például épp emiatt választja a te céged. Akkor is előnyös számodra a jó jelöltélmény, ha ezúttal épp nem az adott jelentkezőt választod: viszi a vállalat jó hírét, ha elmondja, hogy bár nem ő kapta meg az állást, mennyire elégedett volt a toborzási folyamattal – ez pedig építi a munkaadói márkád.