Iskolaszövetkezet és hibrid munkavégzés: hogyan alkalmazható a diákmunka a távoli munkarendben?

diákmunka hibrid munkavégzésben

A hibrid munkavégzés ma már alapelv a rugalmas, modern cégek működésében, ugyanakkor új kérdéseket vet fel a rövid távú vagy részmunkaidős foglalkoztatás területén – különösen, ha diákmunka bevonásáról van szó. Valójában azonban a diákmunka kiválóan alkalmazható hibrid vagy teljesen távoli munkakörnyezetben, sőt, ez a munkarend még inkább kitágítja a lehetőségeket. Ha iskolaszövetkezeten keresztül történik a foglalkoztatás, rugalmas és költséghatékony megoldást jelent, amely a Z generáció attitűdjéhez is kiválóan illeszkedik.

Miért illik jól az iskolaszövetkezet a hibrid munkavégzéshez?

Az iskolaszövetkezeti foglalkoztatás egyik legnagyobb előnye a maximális rugalmasság. Nincs szükség hagyományos munkaviszonyra, hosszú kiválasztási folyamatokra vagy bonyolult beléptetésre – a diákok gyorsan és hatékonyan bevonhatók, akár heti néhány napra, akár otthonról is.

Ráadásul a digitálisan kompetens Z generációs diákok számára természetes a távoli munkavégzés, így nem jelent kihívást számukra az online kollaboráció vagy a digitális eszközök használata.

Milyen feladatokra alkalmas a diákmunka hibrid munkarendben?

Az iskolaszövetkezeten keresztül foglalkoztatott diákok ideális jelöltek lehetnek számos olyan feladatra, amely otthonról vagy részben irodából is elvégezhető:

  • Adminisztratív támogatás: távoli dokumentumkezelés, adatbevitel
  • Ügyfélszolgálat (chat, e-mail): maximálisan online tevékenység, így itthonról is végezhető feladat
  • HR back office: toborzási adatbázis frissítés, előszűrés
  • IT/fejlesztés/tesztelés (junior): távoli munkakörnyezetben is épp olyan jól működik

Előnyök a HR számára – hibrid munkarend + iskolaszövetkezet

1. Rugalmas munkaidő-beosztás

Az adminisztratív, támogató jellegű feladatok elvégzésében a határidő a legfontosabb. Ha meghatározod, mennyire órányi feladatot és mikorra vársz el, az otthonról dolgozó diákmunkában foglalkoztatott fiatal saját időbeosztásához is rugalmasan illesztve bármikor el tudja végezni a feladatot. Heti pár órás munkavégzés is hatékony támogatást jelent, amivel az alkalmazottak munkáját megkönnyítik a diákok.

2. Költséghatékony megoldás

Az iskolaszövetkezeten keresztül bevont diákmunka számos adó-könnyebbséget jelent, így nem csak rugalmas, de olcsóbb is a cégek számára. Az adott szakterületen dolgozó diákokra asszisztensi feladatokat bízhatsz, ami számukra hasznos gyakorlati tapasztalatot jelent, a cég pedig pénzt takaríthat meg azáltal, hogy ezeket a feladatokat nem végzett szakemberek, alkalmazotti státuszban dolgozók végzik el.

3. Minimális adminisztráció

A toborzást, szerződéskötést, bejelentést és bérszámfejtést az iskolaszövetkezet végzi – a diákmunka minimális adminisztrációs terhet jelent a cég HR osztályának. A feladat a tennivalók listájának összegyűjtése és munkarend meghatározása, a szervezési igény mindössze annyi, hogy kitaláljátok, hogyan tudjátok a leghatékonyabban bevonni a diákmunkában dolgozó fiatalokat.

Gyakori kérdések: diákmunka home office-ban

Lehetséges diákokat home office-ban foglalkoztatni?

Igen. Az iskolaszövetkezetek lehetővé teszik a távmunka keretében történő munkavégzést, amennyiben a feladatkör ezt lehetővé teszi.

Kell munkaszerződést kötni a diákkal?

Nem. A jogviszony a diák és az iskolaszövetkezet között áll fenn, a cégnél csak megrendelői kapcsolat jön létre.

Kell a betanítással foglalkozni távoli munkavégzésnél?

Igen, de az onboarding lehet online is – ehhez biztosítani kell a szükséges információkat és digitális eszközöket.

Iskolaszövetkezet és hibrid munkavégzés: kombináció a jövő munkahelyeihez

A hibrid munkavégzés és az iskolaszövetkezeten keresztül bevont diákmunka kombinációjával cégek rugalmasan tudnak reagálni a változó munkaerőpiaci igényekre. Diákokat bevonni költséghatékony megoldás, és előrelátó stratégiai döntés – különösen akkor, ha a cél egy nyitott, innovatív és agilis szervezet építése.

NYUGDÍJAS MUNKA

FELNŐTT MUNKA

NYUGDÍJAS MUNKA