Sokáig az Y generációt emlegették, mint vállalkozó-generációt: ebben a korosztályban terjedt el először nagyobb arányban, hogy az alkalmazotti létet feladva saját vállalkozást indítanak. A Z generáció viszont eggyel tovább lép ebben is: ezek a fiatalok már sokszor egyetem alatt elindítják a saját vállalkozásukat, és máshogy definiálják azt, mint a megelőző generáció.
Inspirációt jelent számukra, hogy ők sok esetben akár az Y generációs vállalkozók gyermekei, tehát ezt a példát látták maguk előtt: nem a bizonytalanságot jelentette számukra egy saját vállalkozás indítása, hanem a fejlődés óriási lehetőségét.
Különböznek azonban abban, hogy szinte kivétel nélkül valami újat akarnak kitalálni. Nem olyan dologra építenek vállalkozást, ami már eddig is létezett, nem egy meglévő terület új szereplői akarnak lenni, hanem valami olyat akarnak a piacra dobni, ami eddig nem volt.
A célcsoportjukat is sokkal pontosabban meghatározzák: nagyon pontosan tudják, hogy milyen identitással rendelkező emberekhez szólnak, és éppen annak jellemzőit, egyedi jellemvonásait állítják a középpontba. Ezzel azt érik el, hogy hiába szólnak egy szűkebb csoporthoz, köztük magas elköteleződést érnek el. Ha jól csinálják, az azonosulásra épülő értékesítés nagy eredményeket érhet el.
Ugyanazokat a platformokat használják, amelyeket a megelőző generáció kiépített: a Facebook, a YouTube, Google, Instagram felületein futtatják fel a vállalkozásaikat: ebben nem újítanak, hanem maximálisan kihasználják az ezek adta lehetőségeket.
Mi az eredmény? Rengeteg izgalmas újítás olyan iparágakban, ahol azt hittük, minden rutint ismerünk.
Forrás: entrepreneur.com