Skip to content

Így toborozz agilis fiatalokat

z generáció toborzás

Egyre több nehézséget okoz a szakértő munkavállalók alkalmazása. Erre hosszú távon az is megoldást jelent, ha olyan agilis fiatalokat csábítasz a vállalkozásodhoz, akik később kiváló szakemberek lesznek – a kulcs, hogy már pályájuk elején nálad kezdjenek és jól érezzék magukat, hogy ott is maradjanak. Ehhez viszont tudatosan kell keresned azokat, akik tehetségesek és akarnak dolgozni.

A fiatal tehetségek toborzása egyre inkább kiemelt feladat lesz a vállalkozások számára. Egy olyan munkaerőpiaci közegben, ahol mindenki munkaerőhiánnyal küzd, nagy segítséget jelent egy jól felépített, saját bázis. Egy olyan csapat, amiben a fiatalok is jelentős számban kapnak szerepet, és ismerik a vállalkozás működését már régóta, mire döntéshozó pozícióba kerülnek.

Pályakezdőként nyilván a betanulós, kisebb pozícióban kezdenek, de lehetőségük van feljebb lépni a szakmai ranglétrán. Ahogy egyre több tapasztalatot szereznek, úgy egyre felelősségteljesebb feladatokat is kapnak. Ha olyan munkahelyi környezetet teremtesz, ahol jól érzik magukat, akkor élvezik a felfelé haladás jelentette új kihívásokat, miközben értékelik az ismerős környezetet is.

Nincs természetesen garancia arra, hogy egy megbecsült munkavállaló nem akar majd váltani, de egy jó vezetői szemlélettel te sokat tehetsz azért, hogy az alkalmazottaid maradjanak.

Hogyan toborozz tehát agilis fiatalokat?

1. Keress aktívan

Arról beszéltünk, hogy olyan fiatalokat keresel, akik tehetségesek és akarnak is dolgozni. Erről csak úgy győződhetsz meg, ha le is teszteled. Még mielőtt hozzáfogsz, érdemes viszont megállapítani, hogy mit is keresel egy jelöltben. Kiemelten fontosak nálad az önálló ötletek? Vagy rövid határidők mellett is fókuszáltan kell tudnia dolgozni a jelöltnek? Te tudod, nálatok mik a jellemző helyzetek. Gondold végig és gyűjtsd össze az elvárásaid.

Ha ez megvan, olyan próbafeladatokat állíts össze, amin ezek a készségek kiderülnek. Ne csak te várd a jelentkezőket, menj elé: vedd fel a kapcsolatot egyetemekkel, keress kontaktokat a LinkedIn-en, vegyél részt fiatalokat megszólító szakmai rendezvényeken.

2. Fókuszálj a nyílt vállalati kommunikációra

Az állásra jelentkezők mindig megnézik az adott cég online jelenlétét, és ez alapján kialakul egy benyomásuk a cégről, ami befolyásolja a jelentkezési szándékot is. A vállalati kommunikációdban ezért arra is fókuszálj, hogy mit üzensz a hozzád jelentkezni készülő fiataloknak.

Ez egy hosszú távú folyamat, úgyhogy ha eddig nem tetted, el is kezdheted az építkezést már most. Legyen könnyen elérhető az online térben rólad az is, milyen nálatok a munkahelyi környezet, mit tesztek azért, hogy ez minél jobb legyen. És fontos, hogy nyíltan kommunikálja a nálatok bejárható karrierutakról is.

3. Adj minél több lehetőséget, hogy megtaláljanak

Nyári gyakornoki programok, diákmunkában elvégezhető adminisztratív feladatok, szakmai programok pályakezdőknek: tervezz, szervezz olyan eseményeket, ahol a tehetséges fiatalok maguk is megtalálhatnak téged. Vond be a jelenleg még tanuló szakmabelieket minél több módon és figyeld őket.

Találd meg a módját, hogyan tudod azokat, akik ígéretes tehetségnek tűnnek, a cégedhez kötni. Szakmai támogatással, iskola mellett végezhető diákmunkával, aminek segítségével a diploma megszerzése után megvan az esély, hogy nálad helyezkedik el a tehetséges és agilis fiatal munkavállaló.