Skip to content

Így fejleszd a toborzási technikád

toborzás

Amikor minden területen munkaerőhiány van, és a cégek minden területen költséget igyekeznek csökkenteni, akkor különösen nagy hangsúlyt kell fektetni a hatékony toborzásra. Mi az a 3 lépés, amit megtehetsz, hogy az új munkaerő megszerzése eredményesebb, könnyebb és kevésbé költséges legyen? Ezeken vezetlek végig.

1. Milyen feladatot szeretnél az új kollégára bízni?

Nagyon sokan már ott hibába esnek, hogy nem gondolják végig, pontosan kit keresnek. Érdemes leülni annak a területnek a kollégáival, amelyhez az új embert keresed, és összeírni, milyen feladatok ellátásában is van szükségük segítségre. Ezzel már körül tudod határolni azt is, milyen tapasztalattal rendelkező kollégát keresel. Sokszor tapasztalom, hogy egyszerűen felcímkézik koordinátor vagy menedzser szavakkal a pozíciót a cégek, és találomra írnak be „legalább 3-5 éves tapasztalatot”, de könnyen lehet, hogy ezek egyáltalán nincsenek szinkronban a feladatokkal, amik a jelöltre majd várnak.

Ha alaposan végiggondolod, hogy milyen szaktudással, tapasztalattal, milyen szintű feladatok elvégzésére keresel embert, elkerülheted, hogy az új kolléga végül alkalmatlannak bizonyuljon a rábízott feladatra, mert vagy nincs meg a kellő tudása, vagy éppen túlképzett, és nem akar olyan operatív feladatokat ellátni, mint amilyeneket te szánnál neki.

Ezen a ponton kiderülhet az is, ha olyan asszisztensi vagy adminisztratív feladatok elvégzésére van valójában szükség, amelyet diákmunkában, részmunkaidőben is kiválóan el lehet végezni – a diákmunkában történő foglalkoztatással pedig rengeteg pénzt spórolhatsz meg.

2. Hogyan méred fel a jelentkezők alkalmasságát?

A számtalan beérkező önéletrajzot végig kell olvasni, ki kell válogatni ezek közül a lehetséges alkalmas jelölteket – de a számuk valószínűleg még így is nagyon magas lesz, és nincs kapacitás mindenkivel egyenként beszélgetni. Így aztán csak néhány jelentkezőt választotok ki, akivel személyesen beszélgettek, és az itt szerzett benyomásaitok alapján választotok egy jelentkezőt.

Ez a klasszikus folyamat, ami rengeteg hibázási lehetőséget rejt magában. Egyrészt könnyen lehet, hogy be sem hívod az ideális jelöltet, vagy az is előfordulhat, hogy nincs meg a megfelelő eszköztárad, hogy meggyőződj a szaktudásáról. Pénzt igyekszel megtakarítani, ha házon belül oldod meg a toborzást, de könnyen lehet, hogy épp így válik költségessé a folyamat. Ha nem az alkalmas jelöltet veszed fel, hamar újra megüresedik a pozíció. Az önéletrajzok átolvasása és az állásinterjú időigényes folyamat, aki elvégzi, annak a kollégának az erre fordított idejét te kifizeted. Könnyen elképzelhető, hogy nem is lesz költségesebb, ha szakértő csapatra bízod a toborzást, és hatékonyabb is lesz a folyamat.

3. Hogyan tudod fejleszteni a betanítási folyamatot, hogy az kevesebb időt és energiát követeljen a kollégáktól?

A toborzás részét képezheti, és a felvételt követi a munka elvégzéséhez szükséges ismeretek megtanítása és bemutatása az új alkalmazottaknak. Ez rengeteg időt és energiát követel a már ott dolgozó kollégáktól, ami az órabérükre lefordítva valójában költség a cégednek. Ezeknek a folyamatoknak az automatizálására ma már számtalan eszköz elérhető, és egyre inkább bevett a mesterséges intelligencia, virtuális valóság eszközeinek használata.

A megfelelő oktatóanyagok, cégbemutatók elkészítése egyszeri beruházást igényel, viszont hosszú távon nagyon is megtérül, különösen olyan pozíciókban, ahol nagy a fluktuáció, vagy több ember is dolgozik azonos munkakörben. Bemutathatod a céged működését és a feladatok elvégzésének mikéntjét a virtuális térben is, ezzel tehermentesítve a kollégákat, és hatékonyabbá téve a betanítás folyamatát. Ebben is tudunk neked segíteni, ha érdekel a lehetőség, keress meg minket >>

Címkék: