HR megoldások a home office egyszerűsítésére

hr feladat home office

Számos olyan cég, ahol korábban szóba sem jött a távmunka lehetősége, ezen a tavaszon kényszerűségből és azonnal állt át az otthoni munkavégzésre. Ilyenkor a cégvezetőnek az is fontos kérdés, a munkavállaló mennyire egyszerűen tud alkalmazkodni az új helyzethez, és mennyire komfortos a munkavégzésben ebben az új helyzetben. Ilyenkor ismét felértékelődik a HR szerepe, aki sokat segíthet a folyamatban.

A legfontosabb kérdés annak kidolgozása, hogyan tudnak a munkavállalók úgy kommunikálni egymással, hogy azt hatékonynak érezzék, ne legyen az a benyomásuk, hogy nehézkesebb, hiányosabb így az egyeztetés. A HR-sek egyértelműen azt tapasztalták, hogy az alkalmazottak sokkal többet keresik fel őket a kérdéseikkel – hiszen alkalmazkodniuk kellett egy új helyzethez, ami nem mindenkinek egyszerű. Ilyenkor a megoldás az, hogy szeretünk beszélni róla.

A csapatszellem, az összetartás és a közös ügy iránti elhivatotsság sokat lendíthet azon, egy vállalat hogyan tud túllendülni a helyzeten, a bizonytalanság okozta frusztráció csökkentése pedig szintén a kulcsfeladatok közé tartozik. A HR-nek továbbra is feladata, hogy különböző online eseményeken és közös aktivitásokon keresztül egyben tartsa a csapatot – még ha szabad téren most bátran lehet találkozni, akkor is hasznos lehet egy cég életében, ha kialakul a csapatnak egy közös online tere.

A bizonytalan gazdasági helyzet nyugtalanságot eredményez, amelynek kezelése szintén a HR feladata – és záloga annak, hogy a cég a megfelelő színvonalon tudjon továbbra is működni. Az optimista kommunikáció elengedhetetlen, és a HR-s másnak sem mesélhet arról, ha egy cégen belül elbocsátásokat terveznek – a rémhírek nagyon gyorsan terjednek, a munka elveszítésétől való félelem pedig rontja a teljesítményt is.

Az ilyen helyzetekben, mint amit tavasszal is megtapasztaltunk, különösen világossá válik, milyen fontos a megfelelő cégkultúra, a hangulat a munkahelyen belül, és ez minden esetben a vezető felelőssége. A cég sikeréért azok tehetnek a legtöbbet, akik benne dolgoznak, ezért vezetőként az egyik legfontosabb feladat annak megteremtése, hogy a munkavállalók könnyedén alkalmazkodhassanak egy új helyzethez is – ebben pedig a HR tudja a legnagyobb segítséget nyújtani.

HR a járvány után

És hogy milyen nehézségekkel szembesül majd a HR a járvány után (bármit is jelentsen ez), amikor a cégek újra elkezdik bővíteni az alkalmazottak számát? Nos, szakértők szerint a munkavállalók egyre nagyobb arányban szeretnének majd olyan nagyvállalatok mellett elköteleződni, amelyeket biztosabbnak éreznek egy esetleges újabb hullám során. Emellett pedig mindenki azokat a szektorokat keresi majd, amelyeket a járvány nem érint.

Te mit gondolsz, egy KKV-nek milyen lehetőségei lesznek ezek után a jó szakemberek megszerzésére?