Szakértők egy csoportja szerint a Z generáció azért helyezkedik el nehezen, mert nem tudja eldönteni, az érdeklődési köréhez milyen munka illik. Mit tehetsz te ebben munkaadóként?
Arról sok helyen olvasunk, milyen fontos a lojális alkalmazotti csapat felépítése, mégis, nálunk ennek egyáltalán nem alakul ki hagyománya. Miközben egy cég számára rengeteg előnnyel jár a stabil csapat, hogy csak néhányat említsünk:
– hatékonyabb munkavégzés
– költséghatékonyság
..mégsem tűnik prioritásnak az alkalmazottak megtartása.
Ez egyre több nehézséget fog okozni a cégek életében, hiszen a munkaerőpiacra belépő Z generáció számára még kevésbé fontos szempont a bebetonozott, biztos munkahely, sokkal rugalmasabban vált, és lép az előnyösebb ajánlatok felé.
Ennek elkerülésében az egyik első lépés a megfelelő kommunikáció. Ha egy cégvezető látja, hogy az alkalmazottai mit szeretnének, tud ennek irányában lépéseket tenni, és elérheti, hogy munkavállalói elkötelezetté váljanak.
Mi a helyzet a Z generáció esetében? Egyes szakértők szerint a fiatalok azért „téblábolnak” a munkaerőpiacon, mert nem tudják maguk számára sem megfogalmazni, milyen munka ideális az érdeklődési körükhöz, meglévő ismereteikhez. És ez nem csak az ő hibájuk.
Rengeteg olyan új tudás birtokában vannak, amelyre még nem alakult ki szakma, megnevezhető pozíció. Cégvezetőként segíthetsz nekik abban, hogy megtalálják azt az ideális feladatot, ami tudásukhoz és érdeklődésükhöz illik – és ha szerencséd van, ez egy olyan feladat lesz, amit éppen a te cégedben is végezhetnek.
Te ismered a céged működését, a felmerülő problémákat, és látod az előrelépési lehetőségeket. Ők pedig rendelkeznek olyan – elsősorban technológiához köthető – tudással, aminek te még a létéről sem tudsz. Ha kialakul kettőtök között egy kommunikáció, könnyen lehet, hogy számodra egészen új lehetőségek nyílnak meg, ő pedig kihívást talál nálad.
Hogyan kezdj bele? Sok szempontból kedvező megoldás, ha diákmunkán keresztül indulsz neki. Ebben tudok segíteni >>