Gazdasági felelősség: munkalehetőséget adni a diákoknak

diákmunka

A járványhelyzet gazdaságilag számtalan csoportot érint, közéjük tartoznak a Z generációs fiatalok: nem csak hogy nem tudják megszerezni a releváns szakmai gyakorlatot és tapasztalatot szerezni a munkában, de ezek híján bevétel nélkül is maradnak, ami jelentősen visszaveti a lehetőségeiket a jövőben. Ha az a generáció, amelyik az elkövetkező években a vásárlóerő jelentős százalékát kellene, hogy kitegye, most pénz nélkül marad, annak a teljes gazdaságra hatása lesz. Éppen ezért éri meg diákmunkában gondolkodni.

Azok a fiatalok, akik a tanulmányaik mellett most elkezdenének dolgozni, releváns szakmai tapasztalatot szerezni, nagyon nehéz dolguk van. Rengeteg szektor küzd jelentős bevétel-kieséssel a járványhelyzet miatt, így nemhogy új munkaerőben nem gondolkodnak, örülnek, ha a meglévő munkatársaikat meg tudják tartani.

Még ha lenne is lehetőségük szakmai gyakorlatra fiatalokat felvenni, home office-ban a betanítás is nehézkesebb, így sokan halogatják ezt.

Ha azonban a fiatal generáció most nem tud sem releváns szakmai tapasztalatra, sem bevételre szert tenni, akkor jelentős hátrányba kerül. Financiálisan kiszolgáltatott lesz, mire pedig lehetősége lenne a saját szakmájában munkát keresni, a “konkurencia” többszöröse lesz a mostaninak: az alattuk lévő évfolyamok beérik őket, és nekik semmilyen előnyük nem lesz velük szemben. Ugyanúgy tapasztalat nélküli pályakezdő fiatalok lesznek.

Mit tehetsz cégvezetőként ebben a helyzetben, ami gazdaságilag saját érdeked is? Azokra a feladatokra, amelyeket szaktudás nélkül is el lehet végezni, diákmunkában veszel fel fiatalokat. Ezek lehetnek adminisztrációs, adatgyűjtő feladatok, olyan könnyen megtanulható részfeladatok, amelyekkel a diákok segíteni tudják az alkalmazottaid munkáját.

Ennek gazdasági szempontból számodra két előnye is van. Egyrészt diákmunkában sokkal kedvezőbb óradíjon végeztetheted el azokat a feladatokat, amelyekhez nem kell szaktudás, másrészt pedig gazdaságilag stabilizálod a fiatalok helyzetét, akik később így vásárlóerői tudnak lenni a termékednek, szolgáltatásodnak. Felkeltette a lehetőség az érdeklődésed? Beszéljünk róla, hogy milyen feladatokat tudnál kiszervezni diákoknak! Mi értünk hozzá, így tudunk neked segíteni. Keress minket >>

Címkék: