Skip to content

Értékek, amelyek számítanak az állásjelentkezőknek

érték

Egy cég akkor válhat vonzóvá az állásjelentkezők számára, ha jól megfogható értékrendet közvetít. A Z generáció kapcsán szoktuk emlegetni, hogy megnőtt a jelentősége annak, egy vállalat mi mellett köteleződik el és tesz aktívan. Nem csak a legfiatalabb csoport számára tud ez a döntést befolyásoló tényező lenni: a legtöbb álláspályázó megvizsgál bizonyos alap értékeket, mielőtt komolyan fontolóra vesz egy pozíciót a cégednél.

A toborzás egyre nehezebb feladattá válik a cégek számára, az ideális munkaerő megtalálásával és megtartásával számos vállalat küzd. Ennek számos oka van, most egy olyan aspektusra szeretnék fókuszálni, amelyért a cégvezetők aktívan tehetnek, hogy kitűnjenek a jó munkaerőért folyó versenyben és motiválttá tegyék a jelentkezőket, hogy őket válasszák.

Ehhez fontos azt látni, hogy a munka világa abból a szempontból is átalakulóban van, hogy mi fontos egy munkavállaló számára. Ami korábban az első számú érv volt, annak ma már kisebb a jelentősége. Változnak a súlypontok, és ehhez munkaadóként alkalmazkodni kell, ha sikeresen szeretnél teljesíteni a toborzási piacon.

A változásban szerepe van a járvány tapasztalatainak is, amely hatással volt a munkához, munkahelyhez való hozzáállásra. Nem csak ez hozott azonban átalakulást: folyamatosan változnak a lehetőségek, hogyan, honnan tudunk dolgozni, milyen munkákat tudunk elvállalni, és mi a fontos számunkra egy munkában. Ez pedig természetesen alakítja, mit keresünk egy álláslehetőségben.

Ma a munkavállalók 60%-a tájékozódik, milyen alap értékek mellett áll ki egy cég, mielőtt jelentkezne egy általa meghirdetett pozícióra. Egy jól összeállított juttatási csomag ma már nem elég. Az, hogy munkaadóként mit mondunk egy lehetséges jelöltnek és hogyan mondjuk, jelentős hatással lesz arra, hogy elfogadja-e az állásajánlatot.

Ahhoz, hogy a cégünk vonzóvá váljon az állásjelentkezők számára, 6 olyan szempontot érdemes megvizsgálni, ami mentén a vállalkozás értékrendjét definiálni tudjuk.

1. Törődés

A munkavállalóid legalább olyan fontosak számodra, mint a vevőid és az ügyfeleid? A munkahelyi kultúra azt közvetíti, hogy a vezetés mindent megtesz, hogy egy egészséges, támogató közeget alakítson ki a munkavállalók számára?

2. Haladás

Ki tudsz alakítani olyan stimuláló, izgalmas munkahelyi környezetet, ami illeszkedik olyan innovatív munkavégzési folyamatokhoz, ami a modern kor igényeinek megfelel?

3. Közösség

A munkahelyi környezet támogatja a csapatmunkát, és honorálja, ha az alkalmazottak egymást segítve dolgoznak az eredményekért? Tesz a cég azért, hogy valódi közösség alakuljon ki a munkahelyen?

4. Gazdasági szempontok

Ez többet jelent, mint csak a fizetés. Versenyképes a díjazás, amit adsz és van valódi hozzáadott értéke a juttatásoknak, amelyeket biztosítasz?

5. Fejlődés

Biztosítasz lehetőséget a munkavállalóknak arra, hogy tanuljanak, fejlődjenek a szakterületükön, amíg nálad dolgoznak? Van egy jól definiálható, bejárható karrier út, ami motiválhatja őket?

6. Személyes potenciál

A munkavállalónak van lehetősége, hogy a személyes javaslatait, ötleteit meghallgattassa? Kíváncsi vagy a véleményére?

A munkahelyi környezet, a munkavállalói élmény, és a munkaadó hozzáállása az alkalmazottakhoz olyan kulcs faktorok, amelyek döntőnek bizonyulhatnak, ha arról van szó: be tudod-e vonzani a tehetséges munkavállalókat. Erre pedig nem csak a toborzási folyamat során van szükség, sőt, akkor már túl késő hangoztatni ezeket. A cégeknek ma már érdemes figyelmet fordítani arra, hogy mindezeket az értékeket folyamatosan kommunikálják magukról, és aktívan tegyenek is értük.

Az értékrend, amit cégként közvetítünk magunkról, akkor válhat eredményessé a toborzás során, ha autentikus. Ehhez pedig arra van szükség, hogy a gyakorlatban is folyamatosan megvalósítsuk. Meg lehet próbálni megúszni, de hosszú távon nem érdemes.