Diákmunka az employer branding szolgálatában

Diákmunka az employer branding szolgálatában

Hogyan válhat egy diákmunkában dolgozó fiatal a jövő munkavállalójává? A legtöbb HR-es fejében a diákmunka még mindig átmeneti megoldásként él: ha kell néhány segítő kéz, hozunk pár fiatalt. Aztán jön a szezon vége, a projekt befejezése, és mindenki megy a maga útjára.

Pedig a diákmunka sokkal több is lehet egy ideiglenes megoldásnál. Ha jól használjuk ki, értékes employer branding eszközzé válhat – és egyben lehetőség arra, hogy hosszú távon építsük a munkaerő-utánpótlást.

A diák megfigyel és értékel munka közben

Amikor egy fiatal először lép be egy munkahelyre, a munkához kapcsolódó feladatok mellett a cégkultúra, a hangulat, az emberek is újdonságot jelentenek neki. Mindent megfigyel, és ezek összességéből lesz egy átfogó élménye, véleménye a cégről, mint munkahelyről. Ezt az élményt pedig tovább viszi a közösségi médiába, az egyetemre, a baráti körébe – mindez akár évekkel később is hatással lehet arra, visszatér-e hozzád. Ha most jó benyomást teszel rá, nagyobb az esélye, hogy diploma után hozzád jelentkezik, vagy ajánl a hasonló végzettségű barátainak.

Az employer branding összetett folyamat

A cégek gyakran komoly összegeket költenek employer branding kampányokra, miközben a legőszintébb visszajelzések azok, amiket egy-egy gyakornok vagy diákmunkás mesél el másoknak. Ha az élményeiről kérdezik, szóba kerül majd, hogy figyeltek-e rá, tanítottak-e neki hasznos tudást. Mit mond rólad egy fiatal, ha megkérdezik, milyen volt nálad dolgozni, vagy szívesen dolgozna-e később is ott? Ha a válaszok pozitívak, épül a márkád – ha nem, akkor csendben gyengül, anélkül hogy tudnál róla.

Diákmunka az employer branding szolgálatában

A diákmunka mint tesztidőszak – mindkét félnek

A diákmunka egyfajta „próbaházasság”: a diák kipróbálhatja, illik-e hozzá a cég, te pedig megnézheted, hogyan viselkedik éles helyzetben a fiatal. Mi a MultiJobnál számos olyan sikertörténetet követtünk végig, ahol a jelenlegi munkatársak diákként kezdték – és diploma után is maradtak. Mert jól érezték magukat, fejlődtek, és mert azt is látták, hogy számítanak.

3 dolog, amivel a diákból jövőbeli munkatárs lehet

  1. Adj neki értelmes munkát: nem baj, ha egyszerű – de legyen értelme. A diák is érezze, hogy amit csinál, az számít valamit.
  2. Kommunikálj vele úgy, mint egy leendő kollégával: figyelj rá, kérdezd meg, mire lenne szüksége, és adj visszajelzést. Ez motiválja és elköteleződést épít.
  3. Mutasd meg neki, milyen nálad dolgozni hosszú távon: ha van karrierút, fejlődési lehetőség, beszélj róla már most! Lehet, hogy még két év hátra van a diplomaszerzésig, de később is visszatérhet hozzád.

A diákmunka több egy gyors megoldásnál a munkaerőhiány kezelésére. Olyan munkáltatói márkaépítési lehetőség, amelyből a cég hosszú távon profitálhat: ha egy fiatal jó benyomásokkal végzi nálad a diákmunkát, ő lesz az egyik legőszintébb employer branding eszközöd. Ha jól bánsz vele, ajánlani fog. Visszatér. És lehet, hogy ő lesz a csapatod alappillére.

Mi a MultiJobnál pontosan ebben hiszünk. Olyan diákokat közvetítünk, akik nyitottak arra, hogy valóban beilleszkedjenek, elköteleződjenek, releváns szakmai tapasztalatot szerezzenek. Ha ilyen munkaerőt keresel, beszéljünk!

NYUGDÍJAS MUNKA

FELNŐTT MUNKA

NYUGDÍJAS MUNKA