A Z generációs fiatalok is igénylik az irodai munkát

Otthoni munkavégzés diákmunka home office z generáció

A home office bevezetése számos előnnyel jár, és sok szakértő azt jósolta, hogy az teheti majd állandóvá ezt a fajta munkavégzést, hogy a Z generációs fiatalok majd olyan mértékben igénylik ezt a fajta rugalmasságot, hogy a cégeknek is alkalmazkodni kell. Egy kutatás azonban azt mutatja, hogy a legfiatalabb generáció igenis igényli a személyes találkozást a munkahelyen.

Olvass tovább

Kínában fellázadt a Z generáció a túlóra ellen

munka-magánélet egyensúly z generáció

Kínában, a világ sok más országával együtt, a munka mindenek fölé helyezése virágzik: az emberek dicsekszenek, mennyi – kifizetetlen – túlórát végeztek a héten, bizonyítva ezzel megfelelésüket, elköteleződésüket. Sokan nem veszik ki az összes lehetséges szabadságot az évben, nehogy lemaradjanak valamiről, nehogy kiderüljön, hogy nélkülözhetőek a munkahelyükön. A Z generáció most fellázadt.

Olvass tovább

Milyen hatással van a járványhelyzet a Z generációra?

z generáció

Egyre több társadalomtudománnyal foglalkozó szakember hangsúlyozza, hogy a járványhelyzet a Z generációra gyakorolja a legjelentősebb hatást: magánélet, életvitel, karrier-lehetőségek szempontjából egyaránt. Mivel ez az a generáció, amelyik most lép be a munkaerőpiacra, és együtt kell dolgoznod vele, érdemes foglalkozni a kérdéssel: milyen attitűd jellemzi majd ezt a korcsoportot.

Olvass tovább

Egy kutatás szerint a járvány miatt a munkavállalók 25%-a karrier-váltáson gondolkodik: hogy őrizd meg az alkalmazottaid?

vezetői motiváció

A járvány sokakat késztetett arra, hogy újragondolják a karrierjüket: egy kutatásban megkérdezettek között a 18-34 éves korosztály 33%-a gondolkodik abban, hogy munkát vált, új karriert indít a következő évben. Hogyan motiválhatod az alkalmazottaid, hogy meggondolják magukat?

Olvass tovább

Így változtatja meg a vállalkozói létet a Z generáció

vállalkozó z generáció

Sokáig az Y generációt emlegették, mint vállalkozó-generációt: ebben a korosztályban terjedt el először nagyobb arányban, hogy az alkalmazotti létet feladva saját vállalkozást indítanak. A Z generáció viszont eggyel tovább lép ebben is: ezek a fiatalok már sokszor egyetem alatt elindítják a saját vállalkozásukat, és máshogy definiálják azt, mint a megelőző generáció.

Olvass tovább

A Z generáció munka-magánélet egyensúlya a legrosszabb

munka magánélet egyensúly

Neurotikus társadalomban élünk, ahol a telefonunkon keresztül állandóan elérhetőek vagyunk – a munkaadóink számára is. A vezetők tudják, hogy az alkalmazott értesítést kap az új e-mailről, de sokan különböző chat-alkalmazásokon keresztül is adnak feladatot. Nem alakult ki etikett ennek kezelésére, az elvárásoknak megfelelni akaró alkalmazott este 10-kor is munkahelyi e-mailt olvas. Ez pedig odáig vezetett, hogy a kutatások szerint a Z generáció munka-magánélet egyensúlya a legrosszabb. Hagyd pihenni a téli szünetben a munkavállalóid!

Olvass tovább

Így vond be a Z generációs fiatalokat a vállalkozásod működésébe

z generáció munkahely

A Z generációs fiatalok rengeteg új ötletet, látásmódot hozhatnak a vállalkozásodba, ezért érdemes minél hamarabb fiatalokat is toboroznod a csapatodba. Mivel a generációs különbség jelentős, a kommunikáció eleinte nehézkesnek tűnhet. Hiányzik belőlük sok olyan készség, ami a mi generációnknak még alapvetés volt: innen a sok „ezek a mai fiatalok” legyintés. Pedig a hiba nem bennük van, nincs hiba senkiben – egyszerűen nagyon gyorsan alakul át a társadalom, ezért empátiára van szükség, hogy tudjunk kommunikálni egymással.

Olvass tovább

Hogyan változtatja meg a Z generáció a fogyasztási szokásokat?

z generáció vásárlás

Én itt elsősorban arról szoktam írni, milyen munkaerő a Z generációs fiatalok csoportja, mi motiválja őket, és munkaadóként te hogyan fordíthatod az előnyödre azt a sok újdonságot, amit az ő hozzáállásuk jelent. De arról sem szabad megfeledkezni, hogy a Z generáció a jövő vásárlóereje: ahhoz, hogy a vállalkozásod sikeres legyen, tudnod kell, mivel tudod ösztönözni a fiatalokat, hogy a te terméked vegyék meg. Lássuk, hogyan vásárolnak a Z generációs fiatalok!

Olvass tovább