Skip to content

munkavégzés

ember centrikus munkahely

Ember-centrikusabbak lettek a munkahelyek a home office hatására?

Az elmúlt időszakot meghatározó home office és hibrid munkavégzés azt is eredményezte, hogy az alkalmazottak sokkal nagyobb autonómiát kaptak a munkájuk végzésére. Az új helyzet hozta új kihívások nagyobb empátiát követeltek mindkét oldaltól, és ez talán markáns, hosszú távú változást hozhat abban, ahogy a cégek a munkaerőhöz, mint emberhez hozzáállnak.Tovább olvasom »Ember-centrikusabbak lettek a munkahelyek a home office hatására?

munkahely trendek 2022

2022 legfontosabb munkahelyi kérdései

A munkahely, mint helyszín, soha nem esett még át olyan radikális átalakuláson, mint az utóbbi másfél évben. Persze mindig voltak trendek, de most alapjában fordult fel minden, amit a munkahelyről gondolunk. A távoli munkavégzés hatékonysága, ellenőrizhetősége és kényelme, az egylégterű irodákban összezárt kollégák biztonságérzetének hiánya, számtalan olyan kérdést vet fel, amivel a jövő évben is foglalkozni kell majd.Tovább olvasom »2022 legfontosabb munkahelyi kérdései

munkahelyi hatékonyság

Hogyan növeljük a munkahelyi hatékonyságot?

Mindenki olvasta már a cikkeket, amelyek arról szólnak, hogy egy alkalmazott a 8 órás munkanapjából átlagosan 3-at tölt hatékony munkavégzéssel. A vezetőknek erre felszalad a szemöldökük, és sokan a szigorú kontroll, a mikromenedzselés irányába indulnak el, ami viszont nem vezet eredményhez. A következménye az, hogy minden még lassabban halad, mert a vezető napja is csak 24 órából áll, és mindent átnézni képtelen, a cég pedig globális stratégia nélkül marad, ha ugyanez a vezető az apró részletekben vész el. Mit lehet tenni, hogy valóban hatékonyabb legyen a munkahelyi hatékonyság?Tovább olvasom »Hogyan növeljük a munkahelyi hatékonyságot?

email z generáció

Eltűnik a munkahelyi kommunikációból az e-mail?

Hogyan kommunikálunk a kollégáinkkal? Küldünk egy e-mailt. Hogyan adunk egy feladatot a beosztottnak? Leírjuk e-mailben. Hogyan küldjük el a jelentést a főnökünknek? E-mailen. A kutatások szerint mi az a mód, amit a Z generáció egyáltalán nem preferál a kommunikációban? Az e-mail. Te el tudsz képzelni egy e-mailek nélküli munkahelyi kommunikációt?Tovább olvasom »Eltűnik a munkahelyi kommunikációból az e-mail?

munka magánélet egyensúly

Mennyire határoz meg minket a munka, amit végzünk?

A munkánk az a tevékenység, amit azért végzünk, hogy annyi pénzt keressünk, amiből megélünk – legalábbis a legtöbb esetben így van, kivéve azon szerencséseket, akiknek hivatás, elkötelezettség, hobbijuk a munkájuk. A legtöbb ember mégis azért csinálja, amit csinál, mert pénzt kell keresnie. Ugyanakkor egy napunk igen jelentős részét töltjük vele – ennek megfelelően sokszor azonosítjuk is magunkat a munkánkkal. A munkahelyi kudarcot személyes kudarcként éljük meg, önértékelésünket jelentősen meghatározza a munkában elért teljesítmény, a kollégák visszajelzése. Vajon helyes ez?Tovább olvasom »Mennyire határoz meg minket a munka, amit végzünk?

munka magánélet egyensúly

A Z generáció munka-magánélet egyensúlya a legrosszabb

Neurotikus társadalomban élünk, ahol a telefonunkon keresztül állandóan elérhetőek vagyunk – a munkaadóink számára is. A vezetők tudják, hogy az alkalmazott értesítést kap az új e-mailről, de sokan különböző chat-alkalmazásokon keresztül is adnak feladatot. Nem alakult ki etikett ennek kezelésére, az elvárásoknak megfelelni akaró alkalmazott este 10-kor is munkahelyi e-mailt olvas. Ez pedig odáig vezetett, hogy a kutatások szerint a Z generáció munka-magánélet egyensúlya a legrosszabb. Hagyd pihenni a téli szünetben a munkavállalóid!Tovább olvasom »A Z generáció munka-magánélet egyensúlya a legrosszabb