A non-lineáris munkanap előnyei

non-lineáris munkanap

A változásokhoz alkalmazkodva folyamatosan igyekszünk megtalálni az ideális munkarendet, ami hatékonyság és a munka-magánélet egyensúly szempontjából is a legjobb. Alakítjuk azt, hogy hol dolgozunk, hogy hogyan dolgozunk, és persze azt is, hogy mikor dolgozunk. A hagyományos 9-től 5-ig tartó munkaidőt „kóstolgatja” a non-lineáris munkanap koncepciója.

Olvass tovább

Fogy a türelem a nem hatékony munka iránt

hatékony munka

A munkahelyi kultúra átalakítására nem csak a munkavégzés hatékonyabbá tétele miatt van szükség, hanem azért is, mert a munkavállalók türelme fogy a felesleges körökkel szemben. Ha a home office megtanított minket valamire, akkor az az, hogy a fókuszált, félbeszakítás nélkül végzett munkával sokkal eredményesebbekké tudunk válni.

Olvass tovább

Alakíts ki rugalmasan adaptálódni képes vállalati kultúrát

rugalmas munka

A vállalati rugalmasság nem csak azt jelenti, hogy a céged képes felállni egy nehéz gazdasági helyzet után, de azt is, hogy már eleve jobban tud adaptálódni a feltételeihez. A vállalat rugalmassága az egyes munkavállalók rugalmasságából áll össze. Mit tehetsz, hogy támogasd ezt a cégedben? A rugalmasság is olyan kifejezés az üzleti világban, amit sokkal többet … Olvass tovább

Ember-centrikusabbak lettek a munkahelyek a home office hatására?

ember centrikus munkahely

Az elmúlt időszakot meghatározó home office és hibrid munkavégzés azt is eredményezte, hogy az alkalmazottak sokkal nagyobb autonómiát kaptak a munkájuk végzésére. Az új helyzet hozta új kihívások nagyobb empátiát követeltek mindkét oldaltól, és ez talán markáns, hosszú távú változást hozhat abban, ahogy a cégek a munkaerőhöz, mint emberhez hozzáállnak.

Olvass tovább

2022 legfontosabb munkahelyi kérdései

munkahely trendek 2022

A munkahely, mint helyszín, soha nem esett még át olyan radikális átalakuláson, mint az utóbbi másfél évben. Persze mindig voltak trendek, de most alapjában fordult fel minden, amit a munkahelyről gondolunk. A távoli munkavégzés hatékonysága, ellenőrizhetősége és kényelme, az egylégterű irodákban összezárt kollégák biztonságérzetének hiánya, számtalan olyan kérdést vet fel, amivel a jövő évben is foglalkozni kell majd.

Olvass tovább

Hogyan növeljük a munkahelyi hatékonyságot?

munkahelyi hatékonyság

Mindenki olvasta már a cikkeket, amelyek arról szólnak, hogy egy alkalmazott a 8 órás munkanapjából átlagosan 3-at tölt hatékony munkavégzéssel. A vezetőknek erre felszalad a szemöldökük, és sokan a szigorú kontroll, a mikromenedzselés irányába indulnak el, ami viszont nem vezet eredményhez. A következménye az, hogy minden még lassabban halad, mert a vezető napja is csak 24 órából áll, és mindent átnézni képtelen, a cég pedig globális stratégia nélkül marad, ha ugyanez a vezető az apró részletekben vész el. Mit lehet tenni, hogy valóban hatékonyabb legyen a munkahelyi hatékonyság?

Olvass tovább

A boldog kolléga hatékonyabb is

boldog munkavállaló

Egy telefonos értékesítéssel foglalkozó cégnél vizsgálták, milyen hatással van a kollégák hangulata a munkájuk hatékonyságára, és azt találták, hogy a boldog alkalmazottak többet dolgoztak, és hatékonyabban értékesítettek. Jó, te nem telefonos sales-eseket alkalmazol. Fontos akkor is neked, hogy boldogak legyenek a munkavállalóid?

Olvass tovább

Eltűnik a munkahelyi kommunikációból az e-mail?

email z generáció

Hogyan kommunikálunk a kollégáinkkal? Küldünk egy e-mailt. Hogyan adunk egy feladatot a beosztottnak? Leírjuk e-mailben. Hogyan küldjük el a jelentést a főnökünknek? E-mailen. A kutatások szerint mi az a mód, amit a Z generáció egyáltalán nem preferál a kommunikációban? Az e-mail. Te el tudsz képzelni egy e-mailek nélküli munkahelyi kommunikációt?

Olvass tovább

A jövő munkakultúrája: a jelenben kezdődik

munkakultúra munkavégzés home office

Régóta téma a munkavégzés helyének, idejének, a munka-magánélet egyensúly alakulásának kérdése, ám a jelenlegi járványhelyzet még nagyobb fókuszba helyezte a kérdést: azok a vállalkozások, amelyek sikeresek szeretnének lenni a következő évtizedekben, milyen változtatásokat valósítanak meg a munkakultúra területén.

Olvass tovább

Mennyire határoz meg minket a munka, amit végzünk?

munka magánélet egyensúly

A munkánk az a tevékenység, amit azért végzünk, hogy annyi pénzt keressünk, amiből megélünk – legalábbis a legtöbb esetben így van, kivéve azon szerencséseket, akiknek hivatás, elkötelezettség, hobbijuk a munkájuk. A legtöbb ember mégis azért csinálja, amit csinál, mert pénzt kell keresnie. Ugyanakkor egy napunk igen jelentős részét töltjük vele – ennek megfelelően sokszor azonosítjuk is magunkat a munkánkkal. A munkahelyi kudarcot személyes kudarcként éljük meg, önértékelésünket jelentősen meghatározza a munkában elért teljesítmény, a kollégák visszajelzése. Vajon helyes ez?

Olvass tovább

A Z generáció munka-magánélet egyensúlya a legrosszabb

munka magánélet egyensúly

Neurotikus társadalomban élünk, ahol a telefonunkon keresztül állandóan elérhetőek vagyunk – a munkaadóink számára is. A vezetők tudják, hogy az alkalmazott értesítést kap az új e-mailről, de sokan különböző chat-alkalmazásokon keresztül is adnak feladatot. Nem alakult ki etikett ennek kezelésére, az elvárásoknak megfelelni akaró alkalmazott este 10-kor is munkahelyi e-mailt olvas. Ez pedig odáig vezetett, hogy a kutatások szerint a Z generáció munka-magánélet egyensúlya a legrosszabb. Hagyd pihenni a téli szünetben a munkavállalóid!

Olvass tovább