A munkavállalók igénylik, hogy a munkahelyük markáns célt adjon a mindennapjaiknak. Munkaadóként neked meg kell felelned ennek az elvárásnak, vagy nézheted, ahogy sorra mondanak fel az alkalmazottaid.
motiváció
Mi tartja motiváltan a munkavállalót?
Mi tartja motiváltan a munkavállalót, és mi tart motiváltan téged a munkában? Lassan egy éve forgatta fel a járványhelyzet az életmódunkat: van, akinek kevésbé – aki eddig is otthonról dolgozott, vagy szabadidejében eddig is kirándult és olvasott -, és van, akinek jobban – aki sokat szeret utazni, vagy az estéit a barátai társaságában töltötte -, de valamilyen fokú korlátozást mindenki érez, és kezd is már besokallni tőle. Ez pedig kihatással van arra is, hogyan „vonszoljuk” magunkat a munka frontjára. Mit lehet tenni, hogy motivációt találjunk, esetleg épp a munka legyen az a kapaszkodó, ami inspirációs forrást biztosít ebben a helyzetben?
Mennyire határoz meg minket a munka, amit végzünk?
A munkánk az a tevékenység, amit azért végzünk, hogy annyi pénzt keressünk, amiből megélünk – legalábbis a legtöbb esetben így van, kivéve azon szerencséseket, akiknek hivatás, elkötelezettség, hobbijuk a munkájuk. A legtöbb ember mégis azért csinálja, amit csinál, mert pénzt kell keresnie. Ugyanakkor egy napunk igen jelentős részét töltjük vele – ennek megfelelően sokszor azonosítjuk is magunkat a munkánkkal. A munkahelyi kudarcot személyes kudarcként éljük meg, önértékelésünket jelentősen meghatározza a munkában elért teljesítmény, a kollégák visszajelzése. Vajon helyes ez?
Így tűzz ki üzleti célokat a jövő évre profin
Minden vezető számára nagyon fontos, hogy célokat tűzzön ki a vállalkozásával kapcsolatban, hiszen ez a gondolkodási folyamat ad lehetőséget arra, hogy végiggondold: miben szeretnél előre lépni, mit szeretnél elérni a céged következő egy évében. A 2020-as év viszont arra mutatott rá, hogy hiába készítünk remek terveket, azok gyökeresen felborulhatnak, mégis ilyenkor is helyt kell tudunk állni. Hogyan tűzz ki tehát üzleti célokat profin?
Egy kutatás szerint a járvány miatt a munkavállalók 25%-a karrier-váltáson gondolkodik: hogy őrizd meg az alkalmazottaid?
A járvány sokakat késztetett arra, hogy újragondolják a karrierjüket: egy kutatásban megkérdezettek között a 18-34 éves korosztály 33%-a gondolkodik abban, hogy munkát vált, új karriert indít a következő évben. Hogyan motiválhatod az alkalmazottaid, hogy meggondolják magukat?
Előremutató visszajelzéseket adsz az alkalmazottaidnak?
A vezetői visszajelzés nagyon fontos eleme a munkafolyamatnak, mégis kevesen csinálják jól. Van, aki csak akkor tesz megjegyzést, ha problémát lát, van, aki pedig nem mond semmit, az alkalmazott pedig tanácstalanul áll, vajon jó-e, amit elvégzett. Érdemes azonban megtanulni az előremutató, építő jellegű kritika megfogalmazását – főleg, mivel a fiatalabb generáció jobban igényli ezt, mint valaha.
Eljött a 4 napos munkahét ideje?
Egyre több helyről hallani, és összességében mindenhol jók a tapasztalatok: elégedettebb dolgozók, csökkenő költségek, hatékonyabb munkavégzés a 4 napos munkahét eredményei.
Ismerjük meg a Z generációt!
A Z generáció tagjai az 1995 után születettek: most kezdenek diákmunkával pénzt keresni, hogy fogyasztókká váljanak. De hogyan tudjuk megszólítani és motiválni őket?