A hibrid munkavégzés ma már alapelv a rugalmas, modern cégek működésében, ugyanakkor új kérdéseket vet fel a rövid távú vagy részmunkaidős foglalkoztatás területén – különösen, ha diákmunka bevonásáról van szó. Valójában azonban a diákmunka kiválóan alkalmazható hibrid vagy teljesen távoli munkakörnyezetben, sőt, ez a munkarend még inkább kitágítja a lehetőségeket. Ha iskolaszövetkezeten keresztül történik a foglalkoztatás, rugalmas és költséghatékony megoldást jelent, amely a Z generáció attitűdjéhez is kiválóan illeszkedik.
hibrid munkavégzés
Hibrid munkavégzés és munkaerő-automatizáció: hogyan alakítják át az MI-alapú HR-eszközök a rugalmas foglalkoztatást?
A hibrid munkavégzés az elmúlt évek egyik legmeghatározóbb foglalkoztatási trendje lett, amely egyszerre tükrözi a munkavállalók és a vállalatok igényeit, miközben szorosan összefügg az automatizáció és a mesterséges intelligencia térnyerésével is. A digitális HR-megoldások új lehetőségeket nyitnak meg a cégek számára a rugalmas foglalkoztatásban, komoly hatékonyságnövekedést eredményezhetnek a diákmunka és munkaerő-kölcsönzés területén.
Hol tart a home office-trend 2024-ben?
Az otthoni munkavégzés nem új találmány, a lehetőségét és az elfogadottságát azonban csak a COVID járvány hozta el. A kötelező home office után sok cégnél „otthon maradtak” a munkavállalók, megjelentek a hibrid modellek. Akkoriban a HR terület nagyon sokat foglalkozott a kérdéssel: nő vagy csökken a munkavégzés hatékonysága, komfortosak-e így a munkavállalók, hogy alakul a csapatkohézió. És persze sokan bocsátkoztak jóslatokba, vajon velünk marad-e hosszú távon a home office munkavégzés.
Hogyan rendezd be az irodát, ha hibrid munkavégzésben gondolkozol?
A munka-boxok szimbolizálták a huszadik század közepének irodáját, az egylégterű terek uraltál a 2000-es évek munkakörnyezeteit. Most, hogy egyre több cég vezeti be a hibrid munkavégzést, senkinek nincs már saját asztala, hogyan fog átalakulni az irodák belső tere?
Stratégiák az irodai munkavégzéshez való visszatérésre
Sok cégnél látom, hogy most kezdenek el visszatérni az irodába, vagy legalábbis fontolgatják a hibrid munkavégzés részleteinek kidolgozását. Milyen stratégiát érdemes követni, ha szeretnéd a csapatod újra az irodában látni? Erre gyűjtöttem össze néhány tippet.
A hibrid munkavégzés 3 alapszabálya
Az elmúlt egy év home office tapasztalatai után sokan nem szeretnének visszamenni heti 5 napra az irodába, ugyanakkor a kollégák társaságára és a hatékony együtt dolgozásra is vágynak: így vezeti be egyre több cég a hibrid munkavégzést. Hogyan kerüld el ennek a buktatóit? Mit tehetsz, hogy az irodai napok ne a társas csevegések ideje legyen a munka helyett? Vagy fordítva, hogy ne az legyen az eredmény, hogy az alkalmazottak csak az irodai napokon dolgoznak, az otthoni munkavégzést pedig „szabadidő”-nek tekintik?