A home office bevezetése számos előnnyel jár, és sok szakértő azt jósolta, hogy az teheti majd állandóvá ezt a fajta munkavégzést, hogy a Z generációs fiatalok majd olyan mértékben igénylik ezt a fajta rugalmasságot, hogy a cégeknek is alkalmazkodni kell. Egy kutatás azonban azt mutatja, hogy a legfiatalabb generáció igenis igényli a személyes találkozást a munkahelyen.
diákmunka
Gazdasági felelősség: munkalehetőséget adni a diákoknak
A járványhelyzet gazdaságilag számtalan csoportot érint, közéjük tartoznak a Z generációs fiatalok: nem csak hogy nem tudják megszerezni a releváns szakmai gyakorlatot és tapasztalatot szerezni a munkában, de ezek híján bevétel nélkül is maradnak, ami jelentősen visszaveti a lehetőségeiket a jövőben. Ha az a generáció, amelyik az elkövetkező években a vásárlóerő jelentős százalékát kellene, hogy kitegye, most pénz nélkül marad, annak a teljes gazdaságra hatása lesz. Éppen ezért éri meg diákmunkában gondolkodni.
Mit tanuljon cégünk marketingje a Z generációtól?
A Z generáció az első olyan korcsoport, amelyik nem emlékszik olyan korra, ahol az okostelefonok és a közösségi média nem volt a mindennapi életünk része. De sok minden másban is egy egészen új világba születtek.
Hogyan tanítsd a Z generációt, hogy mi számára az ideális munka?
Szakértők egy csoportja szerint a Z generáció azért helyezkedik el nehezen, mert nem tudja eldönteni, az érdeklődési köréhez milyen munka illik. Mit tehetsz te ebben munkaadóként?
Társadalmi felelősségvállalás: diákmunkában foglalkoztatni
Arról sokat beszélünk, hogy milyen feladatok elvégzését lehet diákmunkában foglalkoztatott fiatalra bízni, hogy ez milyen jó pénzmegtakarítási lehetőség, vagy éppen befektetés a jövőbe, hiszen kiképezhetjük leendő alkalmazottainkat. Nézzük most egy másik nézőpontból: a jelen helyzetben tekinthető-e társadalmi felelősségvállalásnak a diákmunkások felvétele?
Diákmunka távmunkában? Nem lehetetlen
Ha adminisztratív, kisegítő feladatokra diákmunkában foglalkoztatnál valakit, de elbizonytalanodtál, hogy a home office-ban ez kivitelezhető-e, adok néhány ötletet.
Így dolgozz hatékonyabban a Z generáció tagjaival
Úgy döntöttél, hogy akár diákmunkában, akár gyakornoki pozícióban megpróbálod integrálni a cégedbe a legfiatalabb generációt. Azt viszont hamar érzed: nem értesz velük szót olyan könnyen, nehéz őket megtartani, és a kollégákkal sem mindig jönnek ki jól. Elmondom, tapasztalatom szerint mi az a három tipp, ami segíthet a helyzet javításában.
A diákmunka előnyei a munkaadó nézőpontjából
Alkalmazzunk-e az irodában diákokat bizonyos feladatok ellátására? Profitálhat abból hosszú távon a vállalat? A válasz egyértelműen igen – mondok is 5 érvet ennek alátámasztására.
Ismerjük meg a Z generációt!
A Z generáció tagjai az 1995 után születettek: most kezdenek diákmunkával pénzt keresni, hogy fogyasztókká váljanak. De hogyan tudjuk megszólítani és motiválni őket?