cégvezetés

vezetői készségek

3 elengedhetetlen vezetői készség járványhelyzetben

A különböző iparágakban működő cégeket eltérő mértékben érinti a járványhelyzet: vannak, akiket drasztikus leállásra kényszerít, másoknál éppen fellendülés tapasztalható. És vannak azok a köztes helyzetben lévő vállalkozások, akiknél talán van visszaesés, de nem kezelhetetlen, ugyanakkor jelentősen megváltoztak a munkavégzés körülményei, a munkafolyamatok. Melyek azok a vezetői készségek, amelyekre ilyen helyzetben szükség van, hogy a vállalkozás jól tudjon működni?Tovább olvasom »3 elengedhetetlen vezetői készség járványhelyzetben

Mi tartja motiváltan a munkavállalót?

Mi tartja motiváltan a munkavállalót, és mi tart motiváltan téged a munkában? Lassan egy éve forgatta fel a járványhelyzet az életmódunkat: van, akinek kevésbé – aki eddig is otthonról dolgozott, vagy szabadidejében eddig is kirándult és olvasott -, és van, akinek jobban – aki sokat szeret utazni, vagy az estéit a barátai társaságában töltötte -, de valamilyen fokú korlátozást mindenki érez, és kezd is már besokallni tőle. Ez pedig kihatással van arra is, hogyan “vonszoljuk” magunkat a munka frontjára. Mit lehet tenni, hogy motivációt találjunk, esetleg épp a munka legyen az a kapaszkodó, ami inspirációs forrást biztosít ebben a helyzetben?Tovább olvasom »Mi tartja motiváltan a munkavállalót?

cégvezető vezetői stratégiák

3 rossz főnök típus, aki azt hiszi magáról, hogy jó főnök

Ahhoz, hogy egy csapatot hatékonyan működtess, vezetői készségekkel kell rendelkezned. Ez triviálisnak tűnik, de a gyakorlat azt mutatja, hogy nem az. Sokan azt gondolják, elvárás, hogy a vezető ahhoz értsen a legjobban, amivel a cége foglalkozik. Pedig egy bútorgyártó cég vezetőjének nem jó asztalosnak kell lennie: ahhoz kell értenie, hogyan szervezze meg hatékonyan az asztalosok munkafolyamatát, hogyan motiválja őket, hogyan teremtse meg a lehetőséget, hogy a cégnek egyre több megbízása legyen. Így van ez az elméleti területen is. Melyek tehát azok a tipikus vezetői attitűdök, amikor egy főnök azt hiszi, ő jó főnök, pedig valójában nem?Tovább olvasom »3 rossz főnök típus, aki azt hiszi magáról, hogy jó főnök

munka magánélet egyensúly

Mennyire határoz meg minket a munka, amit végzünk?

A munkánk az a tevékenység, amit azért végzünk, hogy annyi pénzt keressünk, amiből megélünk – legalábbis a legtöbb esetben így van, kivéve azon szerencséseket, akiknek hivatás, elkötelezettség, hobbijuk a munkájuk. A legtöbb ember mégis azért csinálja, amit csinál, mert pénzt kell keresnie. Ugyanakkor egy napunk igen jelentős részét töltjük vele – ennek megfelelően sokszor azonosítjuk is magunkat a munkánkkal. A munkahelyi kudarcot személyes kudarcként éljük meg, önértékelésünket jelentősen meghatározza a munkában elért teljesítmény, a kollégák visszajelzése. Vajon helyes ez?Tovább olvasom »Mennyire határoz meg minket a munka, amit végzünk?

Így tűzz ki üzleti célokat a jövő évre profin

Minden vezető számára nagyon fontos, hogy célokat tűzzön ki a vállalkozásával kapcsolatban, hiszen ez a gondolkodási folyamat ad lehetőséget arra, hogy végiggondold: miben szeretnél előre lépni, mit szeretnél elérni a céged következő egy évében. A 2020-as év viszont arra mutatott rá, hogy hiába készítünk remek terveket, azok gyökeresen felborulhatnak, mégis ilyenkor is helyt kell tudunk állni. Hogyan tűzz ki tehát üzleti célokat profin?Tovább olvasom »Így tűzz ki üzleti célokat a jövő évre profin

vezetői motiváció

Egy kutatás szerint a járvány miatt a munkavállalók 25%-a karrier-váltáson gondolkodik: hogy őrizd meg az alkalmazottaid?

A járvány sokakat késztetett arra, hogy újragondolják a karrierjüket: egy kutatásban megkérdezettek között a 18-34 éves korosztály 33%-a gondolkodik abban, hogy munkát vált, új karriert indít a következő évben. Hogyan motiválhatod az alkalmazottaid, hogy meggondolják magukat?Tovább olvasom »Egy kutatás szerint a járvány miatt a munkavállalók 25%-a karrier-váltáson gondolkodik: hogy őrizd meg az alkalmazottaid?

visszajelzés

Előremutató visszajelzéseket adsz az alkalmazottaidnak?

A vezetői visszajelzés nagyon fontos eleme a munkafolyamatnak, mégis kevesen csinálják jól. Van, aki csak akkor tesz megjegyzést, ha problémát lát, van, aki pedig nem mond semmit, az alkalmazott pedig tanácstalanul áll, vajon jó-e, amit elvégzett. Érdemes azonban megtanulni az előremutató, építő jellegű kritika megfogalmazását – főleg, mivel a fiatalabb generáció jobban igényli ezt, mint valaha.Tovább olvasom »Előremutató visszajelzéseket adsz az alkalmazottaidnak?