cégvezetés

hibrid munkavégzés otthoni munkavégzés home office munka hatékonyság

A hibrid munkavégzés 3 alapszabálya

Az elmúlt egy év home office tapasztalatai után sokan nem szeretnének visszamenni heti 5 napra az irodába, ugyanakkor a kollégák társaságára és a hatékony együtt dolgozásra is vágynak: így vezeti be egyre több cég a hibrid munkavégzést. Hogyan kerüld el ennek a buktatóit? Mit tehetsz, hogy az irodai napok ne a társas csevegések ideje legyen a munka helyett? Vagy fordítva, hogy ne az legyen az eredmény, hogy az alkalmazottak csak az irodai napokon dolgoznak, az otthoni munkavégzést pedig “szabadidő”-nek tekintik?Tovább olvasom »A hibrid munkavégzés 3 alapszabálya

Z generáció a munkahelyen fiatalok munkahelyi igényei

Így tedd vonzóvá a vállalatod a Z generációs fiatalok számára: felejtsd el a címkéket

A címkézés nagyobb trend, mint valaha, és nagyon szeretjük a Z generációs fiatalokat is számtalan olyan tulajdonsággal ellátni, amelyek nem csak, hogy nem is feltétlen igazak, de az biztos, hogy nem érvényesek mindenkire. Így például nem igaz az sem, hogy minden fiatal job-hopper, sokkal inkább arról van szó, hogy ha talál egy jobb lehetőséget, akkor nem fél a váltástól úgy, mint sok őket megelőző generáció tette.Tovább olvasom »Így tedd vonzóvá a vállalatod a Z generációs fiatalok számára: felejtsd el a címkéket

Vezetői management feladatok home office-ban távoli munkavégzésben

Hogyan irányítsunk egy vállalatot távmunkában?

Habár már egy év tapasztalatunk van a területen, sokan nem érzik sikeresnek a csapatuk vezetését távmunkában, és az a benyomásuk, hogy a munka így kevésbé hatékony. Ennek nem kell így lennie, de az tagadhatatlan, hogy sajátos vezetői készségeket kell elsajátítani ebben a struktúrában. Összeszedtem, én mit tapasztalok, ami jelentős segítség lehet.Tovább olvasom »Hogyan irányítsunk egy vállalatot távmunkában?

home office munkavégzés tanulságai

Sikeres átállás az otthoni munkára: mit tanultunk eddig

Most, hogy már egy éve home office-ban dolgozunk – vannak, akik vissza se mentek az irodába, vannak, akik hibrid munkavégzést vezettek be, és van, ahol most álltak át újra az otthoni munkavégzésre -, van egy kis rálátásunk, hogy levonjuk a gyakorlati tanulságokat. Miért hasznos ez? Hosszú távon előremutató ötletek kerekedhetnek belőle.Tovább olvasom »Sikeres átállás az otthoni munkára: mit tanultunk eddig

vezetői készségek

3 elengedhetetlen vezetői készség járványhelyzetben

A különböző iparágakban működő cégeket eltérő mértékben érinti a járványhelyzet: vannak, akiket drasztikus leállásra kényszerít, másoknál éppen fellendülés tapasztalható. És vannak azok a köztes helyzetben lévő vállalkozások, akiknél talán van visszaesés, de nem kezelhetetlen, ugyanakkor jelentősen megváltoztak a munkavégzés körülményei, a munkafolyamatok. Melyek azok a vezetői készségek, amelyekre ilyen helyzetben szükség van, hogy a vállalkozás jól tudjon működni?Tovább olvasom »3 elengedhetetlen vezetői készség járványhelyzetben

Mi tartja motiváltan a munkavállalót?

Mi tartja motiváltan a munkavállalót, és mi tart motiváltan téged a munkában? Lassan egy éve forgatta fel a járványhelyzet az életmódunkat: van, akinek kevésbé – aki eddig is otthonról dolgozott, vagy szabadidejében eddig is kirándult és olvasott -, és van, akinek jobban – aki sokat szeret utazni, vagy az estéit a barátai társaságában töltötte -, de valamilyen fokú korlátozást mindenki érez, és kezd is már besokallni tőle. Ez pedig kihatással van arra is, hogyan “vonszoljuk” magunkat a munka frontjára. Mit lehet tenni, hogy motivációt találjunk, esetleg épp a munka legyen az a kapaszkodó, ami inspirációs forrást biztosít ebben a helyzetben?Tovább olvasom »Mi tartja motiváltan a munkavállalót?

cégvezető vezetői stratégiák

3 rossz főnök típus, aki azt hiszi magáról, hogy jó főnök

Ahhoz, hogy egy csapatot hatékonyan működtess, vezetői készségekkel kell rendelkezned. Ez triviálisnak tűnik, de a gyakorlat azt mutatja, hogy nem az. Sokan azt gondolják, elvárás, hogy a vezető ahhoz értsen a legjobban, amivel a cége foglalkozik. Pedig egy bútorgyártó cég vezetőjének nem jó asztalosnak kell lennie: ahhoz kell értenie, hogyan szervezze meg hatékonyan az asztalosok munkafolyamatát, hogyan motiválja őket, hogyan teremtse meg a lehetőséget, hogy a cégnek egyre több megbízása legyen. Így van ez az elméleti területen is. Melyek tehát azok a tipikus vezetői attitűdök, amikor egy főnök azt hiszi, ő jó főnök, pedig valójában nem?Tovább olvasom »3 rossz főnök típus, aki azt hiszi magáról, hogy jó főnök

munka magánélet egyensúly

Mennyire határoz meg minket a munka, amit végzünk?

A munkánk az a tevékenység, amit azért végzünk, hogy annyi pénzt keressünk, amiből megélünk – legalábbis a legtöbb esetben így van, kivéve azon szerencséseket, akiknek hivatás, elkötelezettség, hobbijuk a munkájuk. A legtöbb ember mégis azért csinálja, amit csinál, mert pénzt kell keresnie. Ugyanakkor egy napunk igen jelentős részét töltjük vele – ennek megfelelően sokszor azonosítjuk is magunkat a munkánkkal. A munkahelyi kudarcot személyes kudarcként éljük meg, önértékelésünket jelentősen meghatározza a munkában elért teljesítmény, a kollégák visszajelzése. Vajon helyes ez?Tovább olvasom »Mennyire határoz meg minket a munka, amit végzünk?

Így tűzz ki üzleti célokat a jövő évre profin

Minden vezető számára nagyon fontos, hogy célokat tűzzön ki a vállalkozásával kapcsolatban, hiszen ez a gondolkodási folyamat ad lehetőséget arra, hogy végiggondold: miben szeretnél előre lépni, mit szeretnél elérni a céged következő egy évében. A 2020-as év viszont arra mutatott rá, hogy hiába készítünk remek terveket, azok gyökeresen felborulhatnak, mégis ilyenkor is helyt kell tudunk állni. Hogyan tűzz ki tehát üzleti célokat profin?Tovább olvasom »Így tűzz ki üzleti célokat a jövő évre profin

vezetői motiváció

Egy kutatás szerint a járvány miatt a munkavállalók 25%-a karrier-váltáson gondolkodik: hogy őrizd meg az alkalmazottaid?

A járvány sokakat késztetett arra, hogy újragondolják a karrierjüket: egy kutatásban megkérdezettek között a 18-34 éves korosztály 33%-a gondolkodik abban, hogy munkát vált, új karriert indít a következő évben. Hogyan motiválhatod az alkalmazottaid, hogy meggondolják magukat?Tovább olvasom »Egy kutatás szerint a járvány miatt a munkavállalók 25%-a karrier-váltáson gondolkodik: hogy őrizd meg az alkalmazottaid?