A chatbotok egyre inkább részévé válnak a mindennapi életnek. Ügyfélszolgálati kérdéseinket gyakran ők válaszolják meg, de a munkahelyen is segítségünkre vannak a belső kommunikációban. Az MI-alapú eszközök képesek szöveges vagy hangalapú interakcióra, azonban felmerül a kérdés: vajon egy MI-eszköz képes-e az empátiára, azaz felismeri-e az emberi érzelmeket, és tud-e azokra ennek megfelelően reagálni?
ai
Unod a hagyományos oktatást? Próbáld ki az MI alapú képzéseket
Az elmúlt években az MI-alapú technológiák forradalmasították a munkahelyi tanulást. Az MI-alapú tréningek interaktívabbá és élményalapúvá teszik a képzéseket, ami javítja a tanulási eredményeket és növeli az alkalmazottak elkötelezettségét. Különösen a Z generáció számára fontos ez, akik digitális környezetben nőttek fel, és elvárják a technológia integrálását a tanulási folyamatokba is.
Robotok a munkahelyeden? Mi vár rád 2025-ben?
Az automatizáció egyre nagyobb térnyerése és a mesterséges intelligencia alapú technológiák egyre szélesebb körű alkalmazása a munkahelyeken már észrevehető hatást gyakorol az egyes munkakörökre. Számos hosszú távú találgatást olvashatunk a várható változásokról, de mi várható rövidebb időtávon, a 2025-ös évben? Vajon idén markáns átalakulást tapasztalunk majd bizonyos munkakörökben? Mely területeken érezhetjük leginkább a változást? Ezzel foglalkozunk az alábbi cikkben.
Digitális bennszülöttek és digitális asszisztensek: a Z generáció és az MI kapcsolata
A Z generáció, a digitális bennszülöttek nemzedéke, olyan világban nőtt fel, ahol az internet, az okostelefonok és a közösségi média a mindennapi élet szerves részét képezik. Ez a generáció aktívan formálja és alakítja a digitális eszközöket. Most pedig, amikor egy újabb technológiai forradalom küszöbén állunk, a mesterséges intelligencia térhódításának idején, érdekes megvizsgálni, hogy a Z generáció digitális készségei hogyan kapcsolódnak az MI-technológiák által kínált lehetőségekhez.
MI-alapú munkahelyi képzések: a Z generáció tanulási stílusának támogatása
A Z generáció digitális bennszülöttként nőtt fel, így tanulási stílusuk jelentősen eltér az előző nemzedékektől. Gyorsan tanulnak, igénylik a technológia integrációját a tanulási folyamatba, és a személyre szabott, interaktív élményeket részesítik előnyben. A Z generáció munkaerőpiacra lépésével párhuzamos jelenség az MI alapú technológiák egyre nagyobb szerepe a munkakörök alakításában. Az átalakuló feladatok maguk után vonják az igényt a képzésekre, fejlesztésre, új készségek megszerzésére. Hogyan illeszkednek a mesterséges intelligenciával támogatott képzési rendszerek a Z generáció egyedi igényeihez?
Mesterséges intelligencia a csapatdinamika fejlesztésében: mit tanulhat a HR a Z generációs munkavállalóktól?
A Z generáció megjelenése a munkaerőpiacon új kihívások elé állítja a HR szakembereket. Ez a generáció digitális bennszülöttként nőtt fel, más értékek és elvárások mentén viszonyul a munkához, mint az előző nemzedékek. A mesterséges intelligencia térnyerése pedig tovább bonyolítja a helyzetet, ugyanakkor hatalmas lehetőségeket is rejt magában a csapatdinamika és az együttműködés fejlesztése terén.
A HR jövője: legfontosabb HR témák és trendek 2025-ben
A HR az egyik legdinamikusabban változó területté vált az utóbbi években, többek közt a mesterséges intelligencia technológiáknak köszönhetően is. Ahogy a technológiai fejlődés, a generációs sajátosságok és a globális munkaerőpiaci kihívások formálják a HR jövőjét, 2025-re már most körvonalazódnak azok a főbb területek, amelyek meghatározzák a HR szakemberek mindennapjait. Lássuk, mik lesznek a legfontosabb kérdések és trendek, amelyekre érdemes odafigyelni!
Z generáció + AI = A HR új korszaka – tanulságok 2024-ből
Ahogy a 2024-es év végéhez közeledünk, ideje számot vetni az év legnagyobb HR tapasztalataival, összefoglalni a meghatározó trendeket. A Z generáció munkaerőpiaci térnyerése és a mesterséges intelligencia egyre nagyobb szerepe markáns hatással van a HR folyamatok működésére. Milyen tanulságokat szűrhettünk le idén e két izgalmas területen?
Feszültség? Nem, kösz! Az AI segít a munkahelyi béke megőrzésében
A munkahelyi konfliktusok csökkentik a dolgozók hatékonyságát és a szervezeti kultúra, a munkakörnyezet minőségét is veszélyeztetik. Ha időben felismerjük a feszültségek kialakulásának jeleit, elkerülhetjük, hogy ezek komoly konfliktusokká fajuljanak. Az AI segítségével lehetőségünk nyílik a korai figyelmeztető jelek azonosítására, ennek köszönhetően pedig még időben tudunk reagálni a konfliktus forrására. Ha erre figyelmet fordítunk, akkor fenntarthatjuk a munkahelyi harmóniát, ami számos különböző aspektusból kedvező a cég működésére nézve.
Hogyan alakítja át az AI a HR szerepét a vállalaton belül?
A HR a legtöbb cégnél jellemzően adminisztratív feladatokkal és a munkavállalói jóllétet támogató csapatépítő programokkal foglalkozott. Szerepe azonban átalakulóban van, és egyre inkább stratégiai jelentőséget nyer. A mesterséges intelligencia megjelenése új lehetőségeket teremt a HR számára, amely amellett, hogy megkönnyíti a napi operatív tevékenységeket, lehetővé teszi azt is, hogy a HR valódi stratégiai partnerként működjön közre a szervezet céljainak elérésében.
AI-projektek kezelése a HR-ben: tippek és legjobb gyakorlatok
A mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségekkel hatékonyabbá tehetjük a toborzást, az alkalmazottak teljesítményértékelését és a napi adminisztratív feladatokat a HR-ben. Az AI-projektek kezelése esetében azonban fokozottan igaz, hogy követnünk kell a megfelelő projektmenedzsment elveket és gyakorlatokat. Bemutatjuk a legjobb gyakorlatokat és tippeket, hogy AI kezdeményezéseid sikeresek és eredményesek legyenek, miközben növeled a HR folyamataid hatékonyságát!
Milyen készségekre van szükség az AI hatékony integrációjához a HR-ben?
Az AI által vezérelt eszközök hatékonyabbá teszik a toborzást, a teljesítményértékelést, a tehetséggondozást és az egyéb HR-folyamatokat. Azonban ahhoz, hogy a HR csapatok valóban kihasználhassák ezeket az új technológiákat, megfelelő készségekre van szükség. Ez sokszor új kompetenciák megszerzését jelenti, máskor meglévő tudás „átkalibrálását”. Érdemes végiggondolni, milyen belső képzésekkel készüljünk elő a mesterséges intelligencia alapú technológiák … Olvass tovább