Az elköteleződés növeléséhez elengedhetetlen, hogy felmérd, mi az, amivel a munkavállalóid elégedetlenek, ami hiányzik. Kérdőíves belső felmérésekkel átfogó képet kaphatsz az elköteleződés aktuális szintjéről, a munkavállalók céghez fűződő viszonyáról, és azokról a kulcs kérdésekről, amely terén a változás fokozhatná az elköteleződést. A felmérés elvégzését és elemzését gyorsítja és megkönnyíti a mesterséges intelligencia.
Előzetes kommunikáció: a közös célok megismertetése
A belső felmérések előkészítése során érdemes világosan kommunikálni azokat a célokat, amelyeket megfogalmaztál, mint amit szeretnél elérni a kérdőívvel. Ha a munkavállalók tudják, hogy mi a felmérés célja, nagyobb bevonódást érhetsz el. Hasznos lehet, ha azt is egyértelművé teszed, hogy a válaszok alapján változások történnek majd: ha a munkavállalók tudják, hogy tétje van a válaszaiknak, máshogy állnak majd hozzá.
Bevonódás: mindig felülről indul
Ahhoz, hogy növelni tudd a bevonódást és elköteleződést, mindig felülről kell indulnia a változások elfogadásának. A középvezetők és vezetők bevonásával könnyen megváltoztatható az az attitűd, amivel a munkavállalói csapatok fordulnak egy-egy változás felé. A vezetők aktív bevonásával az előkészítésbe elérheted, hogy magukénak érezzék a kitűzött célokat, és ezt is kommunikálják a csapatuk felé.
Elemzés és értékelés: az AI jelentősége
A válaszok kiértékelése sokkal gyorsabbá válhat mesterséges intelligencia technológiák használatával. Valós időben tudsz képet kapni a kirajzolódó tendenciákról, a különböző változók komplex kiértékelését végeztetheted el percek alatt. Az AI technológia nyelvi modelljeinek segítségével ráadásul a munkavállalói válaszok mélyén rejlő érzeteket és aggodalmakat is beazonosíthatod – így világosabbá válik, mire kell reagálnod.
Transzparens kommunikáció
Az elköteleződés növelésének záloga a következetes és transzparens kommunikáció. A belső felmérések eredményét és a cég erre adott válaszait folyamatosan és átlátható módon kell kommunikálni ahhoz, hogy a munkavállalók érezzék, van súlya a szavuknak – így fokozható az elköteleződés. Minden markánsan kirajzolódó problémára érdemes reagálni, és nyíltan kommunikálni, hogy melyek azok a lépések, amelyeket a cég meg tud tenni annak érdekében, hogy javítson a helyzeten.
Az elköteleződés fenntartása: folyamatos utánkövetés
Gyakori hiba, hogy egy kirajzolódó elégedetlenségre ad a cég egy választ, ami nem oldja meg teljesen a problémát, de a vezetés elmondhatja, hogy meghallotta a munkavállalói kérdést és tett egy lépést – és itt lezártnak tekintik az ügyet. Ez azonban épp visszafelé sülhet el, ha az alkalmazottak számára a félmegoldás kevés, és átlátnak a stratégián. Fontos ezen kérdések folyamatos utánakövetése, hogy lássuk azt is, sikerült-e változást elérnünk, hogy állnak mindehhez a munkavállalók, és mit tehet a cég még. Ha ez megvalósul, akkor a munkavállalók is érzik, hogy fontos a visszajelzésük, ez pedig fokozza az elköteleződést.
Ha a munkavállalók azt érzik, hogy odafigyelsz a visszajelzésükre, akkor úgy érzik, van kontroll, irányítás a kezükben. Ez olyan pluszt jelenthet, ami fokozza az elköteleződést és nagyobb bevonódást eredményezhet. A fluktuáció csökkenését is jelentheti – de ez sok egyéb tényezőtől is függ. A motiváció és a produktívabb munkavégzés azonban már jelen időben is olyan kézzel fogható hasznot jelent, amiért érdemes belevágni a belső felmérések rendszeressé tételébe. Mindez a munkáltatói márka építését is lehetővé teszi, ami könnyebbé teheti a toborzást is.