Egyre általánosabbá válik annak elfogadása, hogy a Z generációra mint tudatos korosztályra tekintünk: tudatosak a vásárlási döntéseik és tudatos az életmódjuk is. Mit jelent ez a vállalkozásod online kommunikációja szempontjából?
A Z generáció az internettel a zsebében nőtt fel: ők azok a fiatalok, akik már nem is voltak részesei annak a világnak, amikor nem tudtunk mindenkit azonnal elérni egy üzenettel. Azt, hogy mit jelent ez a különbség, szerintem nem is igazán értjük.
Mivel ennyire természetes számukra a technológia jelentős szerepe az életünkben, azt a következtetést viszont levontuk, hogy bizonyára kizárólag ebben a világban léteznek. Egyre több kutatás mutatja azonban, hogy ez nem így van.
Amíg telefon helyett e-mailt küldenek, vagy már azt sem, hanem valamilyen feladat-menedzselő platformon keresztül üzennek, a visszajelzések alapján a magánéletben és a munkában is nagyban igénylik a személyes kontaktust.
Egy újabb kutatás szerint igaz ez a vásárlási szokásaikra is: 81% a fizikai boltot részesíti előnyben a webshoppal szemben, és 73%-uk ott, személyesen szeret megismerni egy új terméket (forrás: LLC Formations). Mint kiderült, ez lett az új kikapcsolódás számukra: a tárgyakat fizikai valójukban, a boltok polcain szemlélni segít lekapcsolódni a digitális világról.
Vásárlásaik során azonban kevésbé impulzívak, sokkal tudatosabb döntést hoznak. Egyrészt pontosan tudják, milyen költségvetésből gazdálkodhatnak egy adott hónapban, és eszerint is terveznek: nem vesznek nagyobb dolgokat, amit nem engedhetnek meg maguknak. Másrészt pedig amellett, hogy szeretik fizikai valójában megismerni a terméket, amit vásárolni szeretnének, ezt egy előzetes online tájékozódás előzi meg, ahol felmérik, adott funkcióra melyik a legjobb ár/érték arányban elérhető termék.
Ennek a tájékozódásnak azonban részét képezi az állandó online jelenlétükben egy-egy márka közösségi kommunikációja és láthatósága. A következetes és valamilyen értékrend mellett kiálló kommunikáció márkahűséget alakíthat ki, az influencerek szerepe a termékek megítélésében jelentős – amely márkával azonban kevésbé találkoznak a közösségi platformokon, az kiesik a látószögükből.
A jelenlegi járványhelyzet pedig jelentős befolyással van a költési szokásaikra. A Z generációs fiatalok most saját bőrükön tapasztalták meg, milyen fontos, hogy legyenek tartalékai, ami még inkább visszaszorította a szükségtelen, impulzusokon alapuló vásárlásokat. Sokan tudatosan vásároltak kis, helyi vállalkozásoktól azzal a céllal, hogy támogassák őket. Keresik azokat a kezdeményezéseket, amelyek a kisvállalkozások fennmaradást segítik. A te céged hogyan tud kapcsolódni ehhez, hogy megszólítsd ezt a gazdaságilag jelentős generációt?