Munkaadóként jelentősen hatékonyabbá teheted a toborzási folyamatot, ha olyan munkahelyként vagy ismert, ahol jó dolgozni. Az employer branding összetett folyamat, de van néhány jól megfogalmazható alappillére, amelyeken el lehet indulni.
A hatékony toborzásban jelentős szerepet játszik a vállalkozás megítélése munkaadóként. Ez minden szektorban és minden munkakörben érvényes. Sokkal több munkavállalót vonzhatsz be, ha a cégről köztudott, hogy elismeri a nála dolgozókat, rugalmas, olyan munkakörnyezetet teremt, amiben jó dolgozni.
Ahhoz, hogy ezt meg tudd teremteni, következetességre van szükség. Nem megy egyik napról a másikra, de ha elkezded felépíteni, hamar eredményeket láthatsz, hosszú távon pedig látványos változást tapasztalhatsz. A munkaadói elismertség ráadásul a vásárlók, ügyfelek felé is építi a márkád, így a hatás ott is érezhető.
Melyek azok az alappillérek, amelyekre felépítheted a munkaadói elismertséged?
1. Vízió meghatározása
Egy olyan közös vízió meghatározása, amely értékajánlatként eladja a nyitott pozíciókat a jelentkezők számára. Fontos természetesen, hogy ezek ne csak üres szavak legyenek, hanem olyan értékek álljanak mögötte, amelyeket a cég valóban képvisel és megvalósít.
Ennek a víziónak magában kell foglalnia, hogy munkaadóként te hogyan tekintesz az emberekre, akik nálad dolgoznak, milyen szerepet töltenek ők be a cégben, és mennyiben tartod fontosnak a közös fejlődés lehetőségét.
2. Következetes szabályok
Élhető, nem mérgező munkakörnyezet megteremtéséhez nagyon fontos rögzíteni azokat a szabályokat, amelyek mentén a cégen belüli kommunikáció történhet. Mi megengedett és mi nem, mit lehet elvárni és hogyan tartjuk tiszteletben a másik privát szféráját. Ezeket az irányvonalakat pedig következetesen be kell tartani.
Itt nem is a szabályozás-ellenőrzés logikája érvényesül, sokkal inkább egy folyamatos, nyílt kommunikáció arról, hogy a cég mit tart fontosnak és követendőnek. Ezzel párhuzamosan pedig érdemes megteremteni egy olyan környezetet, ahol ha valakit sérelem ér ebből a szempontból, akkor tud kinek szólni és a problémáját valóban megvizsgálják. Ennek segítségével a vállalati kultúra hosszú távon is megszilárdítható.
3. Az értékek kommunikációja
Ahhoz, hogy a cég által munkaadóként képviselt értékek elérjék a nagyközönséget, érdemes erről folyamatosan kommunikálni. A közösségi felületeken előnyös rendszeresen bemutatni annak „bizonyítékait”, hogy a cég valóban tesz annak a környezetnek a megteremtése érdekében, amelyről beszél.
Ezzel párhuzamosan a kollégákat is jó bátorítani, hogy legyenek a szószólói a márkának, fejezzék ki ők is, hogy inspiráló környezetben dolgoznak.
Ha felépíted a munkaadói elismertséged, akkor vonzóbbá válsz az álláskeresők számára – legyen szó top manageri pozícióról vagy fizikai munkát igénylő munkakörről, alkalmazotti státuszról, vagy munkaerő kölcsönzésről. A következetesség ahhoz is elengedhetetlen, hogy a hozzád jelentkező munkavállalók valóban azt tapasztalják nálad, amire számítottak – ez csökkenti a fluktuációt.
Az employer branding legfontosabb kulcsszavai tehát a tudatosság és következetesség, hatása pedig a csökkenő munkaerő-hiánytól a hatékonyabb teljesítményen át a vásárlók megnyeréséig érzékelhető.