A toborzás folyamatainak számos része automatizálható, és a cégeknek szüksége is van ezekre a feladat hatékonyabbá tételéhez. Manapság azzal a klasszikus problémával, hogy egy álláshirdetésre beérkezik több száz önéletrajz, és a HR-es kolléga ennek csak töredékét tudja kapacitás-hiány miatt átnézni – már nem szabad küzdeni.
A munkalehetőség meghirdetésének is számos alternatívája van: próbafeladat, videós bemutatkozó kérése a jelentkezőktől, amelyekkel jelentősen csökkenthetjük a beérkező jelentkezések számát. Ha a jelentkezés összetett feladat, nem küldi el mindenki az előre elkészített önéletrajzát és motivációs levelét, csak azok jelentkeznek, akiknek komolyabbak a szándékaik.
Ennél azonban a technológia már sokkal komplexebb segítséget kínál a HR területen dolgozó szakembereknek. Ahhoz, hogy a fluktuáció okozta extra költségek visszaszoríthatóak legyenek, ezeket kiemelten fontos megismerni. A toborzás, a kommunikációs folyamatok, a hatékonyság növelése, az ellenőrzés és a tervezés területén is rengeteg megoldás létezik.
Azt jelenti ez, hogy átveszi a HR szerepét a technológia?
Természetesen nem. A HR lényege, hogy emberekkel és a munkavégzés emberi oldalával foglalkozik. A technológia ehhez csak megfelelő adatot szolgáltat és segít az adminisztratív feladatok felgyorsításában. Az, hogy ezek alapján milyen döntések születnek, milyen változásokat vezet be a cég, mindig az embereken múlik.
A technológiai eszközök adta lehetőségek kihasználásával rengeteg adat kerül a HR-esek birtokába. Ezek segítségével például megállapítható a munkavállalók hangulata, elégedettsége, és kirajzolódik, milyen problémák vannak a csapatban. Könnyebb specifikus trainingeket szervezni ezen problémák megoldására, amelyek növelik a munkahelyi elégedettséget.
A technológia tehát, ahogy szinte mindenhol, egy eszköz, amit emberek irányítanak. Így van ez a HR területén is, segítségével több, jobb munkát végezhetnek a szakemberek.