Skip to content

A hatékony onboarding szerepe a megtartásban

onboarding

A frissen felvett kollégák 20%-a lép ki az első 45 napban az új munkahelyéről egy kutatás szerint. Egy másik adat szerint ugyanakkor a hatékony onboarding folyamatok 60%-al megnövelik annak esélyét, hogy a toborzott munkavállaló legalább 3 évig a cégnél maradjon. Te mennyi energiát teszel az onboarding folyamatok fejlesztésébe?

A toborzás rejtett költségei

A toborzás költséges folyamat, ha a cégnél nagy a fluktuáció, az tovább növeli az ehhez kapcsolódó költségeket. Nem csak a magától értetődő módon: újra keresni kell valaki az adott pozícióra, hanem számos passzív aspektusból is.

A felmondás-betanulás időszaka alatt a feladatok átadását és átvételét fizeted ki, és azoknak a meglévő kollégáknak, akik segítenek az újaknak, szintén erre „megy el” munkaórájuk, ahelyett, hogy a feladatukat végeznék. Vedd még ehhez hozzá, hogy egy új munkavállaló 12 hónap után éri el a teljes produktivitását az új munkakörében egy kutatás szerint.

Gyors beilleszkedés – sikeresebb megtartás

Az újonnan érkező munkavállalók megtartását jelentős mértékben támogatja a hatékony onboarding. Ha jól építed fel ennek a folyamatát, az lehetővé teszi, hogy könnyebben beilleszkedjen, hamarabb szert tegyen társas kapcsolatokra a cégnél, és minél előbb komfortosan érezze magát a feladatában: megértse, hogyan és mit kell pontosan csinálnia, hogy jól végezze, amit elvárnak tőle.

Az onboarding magában foglalja a betanulás zökkenőmentessé tételét is. Ez elérhető olyan VR technológia alkalmazásával, aminek segítségével a munkavállalók gyorsabban átlátják a feladatuk részleteit és a cég működésének egészét. Ha minden felmerülő kérdésükre gyorsan kapnak könnyen érhető választ, akkor csökken a feladatvégzéssel kapcsolatos szorongás, hamarabb érzik magabiztosnak magukat a munkavégzés során.

Az onboarding-nak van egy személyes, közösségi oldala is, ami azt támogatja, hogy a munkavállalók minél könnyebben tudjanak beilleszkedni a csapatba. Legyen lehetőségük megismerni a kollégákat, felfedezni, ha vannak köztük olyanok, akikkel közös érdeklődési területen osztoznak. Minél hamarabb alakít ki valaki értékes személyes kapcsolatokat egy munkahelyen, annál jobban elköteleződik a cég iránt.

Onboarding: kipipált HR feladat vagy működő folyamat?

Azt már sok cég belátta, hogy szükség van az onboardingra, és kidolgozott erre lépéseket. De hatékonyak azok, valóban működnek? Növelik az elköteleződést, segítenek a beilleszkedésben? Tapasztalataim szerint a legtöbb vállalat mindössze kipipál néhány részfeladatot, ad céglogós mappát és talán bemutat egy HR platformot, amit valójában senki nem használ.

Ha azt szeretnénk, hogy valóban megtartó és elköteleződést növelő szerepet töltsön be az onboarding folyamat, akkor érdemes folyamatosan fejleszteni, minél jobban megismerni az AI technológiák nyújtotta lehetőségeket ezen a téren. Folyamatosan érdemes figyelni, hogy mi működik jól, hatékonyan, és mely területen lehet még interaktívabbá, vonzóvá tenni az újonnan toborzott munkavállalók megtartását segítő onboarding folyamatot.

Címkék: