Egyre több cég keres meg minket azzal az igénnyel, hogy irodai munkakörben szeretnének fiatalokat diákmunka keretében foglalkoztatni. Elsősorban asszisztensi vagy adminisztrációs feladatokról van szó, ahova olyan fiatalokat keresünk, akik a pozíció szempontjából releváns tanulmányokat végeznek. Ez nem csak költséghatékony megoldás a cégek számára, de a csapatmunkára is gyakran jó hatással van.
Inspiráló nyitottság
A fiatal generáció friss és kreatív szemlélete számos módon hozzájárulhat a cég működésének eredményesebbé válásához, ha diákmunkában foglalkoztatjuk és aktívan integráljuk őket a vállalkozás munkafolyamataiba. Jellemzően a Z generációba tartozik az a korosztály, aki most tanuló és így diákmunkában dolgozhat. Jellemző tapasztalat, hogy újszerű gondolkodásuk és nyitottságuk az új megoldásokra inspirálóan hat az egész csapatra.
A rutin és a bevett gyakorlatok követése általános tulajdonságunk. Ez természetesen megkönnyíti a mindennapokat, hiszen bevált és kész módszerekhez nyúlni sokkal kevésbé energia-igényes, mint minden alkalommal kipróbálni valami újat. Innovációra azonban akkor van lehetőség, ha kilépünk a megszokott gyakorlatból, új megoldások és megközelítések felé nyitunk. A fiatalok rutinok nélkül érkeznek, így sokszor olyan új ötleteket hozhatnak, amelyek fel tudják frissíteni a csapat működését.
Digitális innováció
A fiatal generáció digitális jártassága új technológiai megoldások bevezetését teszi lehetővé a vállalatban, amelyek a fejlődés és az új üzleti lehetőségek felé vezethetik a céget. A Z generáció olyan magabiztossággal használja ezen eszközöket, hogy azt is jól látja, hogyan építhetők be ezek úgy a cég működésébe, hogy abból valódi előnyt lehessen kovácsolni. A cég munkafolyamatainak hatékonyságát is növelhetik azok az automatizációs eszközök, amelyeket a fiatalok ösztönzésére végre kipróbálunk.
A diákmunkában dolgozó fiatalok rugalmassággal és alkalmazkodó képességgel érkeznek, ami szintén hatással lehet a csapat egészére. Hozzájárulhatnak ahhoz, hogy céges szinten olyan új válaszokat tudjunk adni a piaci változásokra, amelyek hatékonyabb és eredményesebb működést tesznek lehetővé. A fent említett rutin hiánya arra készteti őket, hogy minden egyes helyzetre megadják a saját, új megoldásukat – ami nem feltétlenül helyes, de folyamatos kommunikáció mellett mi kiszűrhetjük belőle azokat az új ötleteket, amiket hasznosítani tudunk.
Társadalmi felelősségvállalás
A fiatalok számára fontos a társadalmi felelősségvállalás, így abban is segítségünkre lehetnek, hogy céges szinten komplexebben tudjunk figyelmet fordítani a társadalmi és környezeti kérdésekre. Ha már régóta szerettünk volna erre nagyobb hangsúlyt tenni, akkor a diákmunkában érkező munkavállalók bevonása itt is előrelépést eredményezhet. Ez pedig akár pozitívan befolyásolhatja ügyfeleink és partnerek véleményét a vállalkozásról.
A csapatszellem javításában akkor tudjuk a legjobban kamatoztatni a fiatalok bevonását, ha nyitott szemlélettel állunk hozzájuk, folyamatos kommunikációt kezdeményezünk és meghallgatjuk őket. Ez segíthet abban, hogy egyrészt jobban megértsük ezt a korosztályt, akivel olyan sok kommunikációs nehézségre panaszkodunk. Másrészt pedig frissességükkel a közösség építéséhez is hozzájárulhatnak. Lehetőséget adnak a cégnek, hogy jobban tudjon szólni a fiatal vásárlóközönséghez is, ezáltal jelentős piaci előnyre tehetünk szert.