A diákfoglalkoztatás 3 ismeretlen előnye

diákmunka előnyei

Ha diákmunkában foglalkoztatsz fiatalokat, annak megvannak a triviális anyagi előnyei, és arról is beszéltünk már, hogy a fiatalok bevonásával a tapasztalt kollégák felszabadult munkaidejüket kreatív új ötletek megvalósítására használhatják fel, ezzel lendítve előre a vállalkozásod fejlődését. Milyen, elsőre nem is olyan egyértelmű előnyökkel jár még a diákfoglalkoztatás? Erről írok most.

1. Felrázza a csapatot

A diákmunkában érkező fiatal nagyon jól hathat a csoportdinamikára, ha HR szempontból odafigyelsz és megfelelően kezeled a helyzetet. Az egyetemista úgy érkezik, hogy tele van önbizalommal, és még fogalma sincs arról a tudásról, ami csak tapasztalattal szerezhető meg. Ez persze lesz, akit bosszant, mások késztetést éreznek, hogy átadják tudásukat és felvilágosítsák az újoncot.

Fontos az, hogy bár a diákmunkában érkező fiatalra csak kisegítő vagy adminisztratív feladatokat bízol, szervezd úgy a munkát, hogy ne csak üljön a sarokban – és mindenki neki adja át a melós feladatot, amit nincs kedve megcsinálni. Legyen aktív részese a csapatnak, ha hallatja a hangját, kizökkenti a többieket a megszokott napi rutinból, amiből sok izgalmas új ötlet eredhet.

2. Inspirálja a kollégákat a fejlődésre

Nem csak a fiatal szemtelenül magabiztos, a tapasztalt kollégák körében is ismerjük a jelenséget, amit a valódi tapasztalat okozta belekényelmesedett magabiztosság jelent. A fiatalok azonban mindig rendelkeznek olyan friss tudással, ami a tapasztalt kollégáknak is új, és ez inspiráló lehet a fejlődésre. Nem konkrétan a saját szakterületükön – mert feltételezzük, hogy abban naprakész tudással rendelkeznek és követik a legfrissebb újdonságokat -, de a kapcsolódó területeken, ahol ha fejlesztik magukat, akkor a munkájukban is új lehetőségek tárulnak fel.

Nem fenyegetettség érzésről beszélünk, nem az a cél, hogy a kollégák tartsanak attól, a fiatalok átveszik a helyüket. Ez szintén egy izgalmas HR feladat, az inspirációs erőt kiaknázni, amit egy fiatal, de mégis új tudásokat a csapatba beemelő diák eredményezhet.

3. Felerősíti a vezető készséget a többiekben

Valószínűleg sokan tudják magukról, hogy nagyon nehezen delegálnak feladatokat, mert úgy érzik, minden akkor van a legjobban megcsinálva, ha elejétől a végéig ők látták át. Egy asszisztensi, gyakornoki pozícióba érkező diákmunkában foglalkoztatott fiatalnak azonban mindenképp feladatot kell adni, ami komplexebb gondolkodásra készteti a többieket is a saját feladatukkal kapcsolatban.

Ez a fajta feladat-szétosztás segít abban, hogy a többiek is átlássák, a saját munkájuk is kisebb részletekből áll, szegmensekre bontható, és hatékonyabban végezhető, ha jobban végiggondoljuk a struktúráját. Ez triviálisnak tűnhet elsőre, de valójában pont olyan készségről van szó, amit a gyakorlatban lehet a legjobban elsajátítani. Ha pedig a gondolkodásmód kialakul, akkor a munkaszervezés is sokkal hatékonyabbá tud válni.

Ha tehát te is azt veszed észre a vállalkozásodban, hogy túl sok a rutinból megoldott feladat, hogy nincs előrelépés, pedig meglenne a potenciál, akkor érdemes a csoportdinamika szempontjából is meggondolni a fiatalok beemelését a munkába. Persze a feladat nem áll meg ott, hogy felveszel egy diákmunkást, a HR kihívás akkor kezdődik, amikor az így kialakult helyzetet jól ki is aknázod, és inspiráló közeg alakul ki. Érdekel, hogyan tudnál a saját vállalkozásodban olyan pozíciót teremteni, ami alkalmas lehet erre a szerepre? Keress meg >>