A hibrid munkavégzés ma már alapelv a rugalmas, modern cégek működésében, ugyanakkor új kérdéseket vet fel a rövid távú vagy részmunkaidős foglalkoztatás területén – különösen, ha diákmunka bevonásáról van szó. Valójában azonban a diákmunka kiválóan alkalmazható hibrid vagy teljesen távoli munkakörnyezetben, sőt, ez a munkarend még inkább kitágítja a lehetőségeket. Ha iskolaszövetkezeten keresztül történik a foglalkoztatás, rugalmas és költséghatékony megoldást jelent, amely a Z generáció attitűdjéhez is kiválóan illeszkedik.
Miért illik jól az iskolaszövetkezet a hibrid munkavégzéshez?
Az iskolaszövetkezeti foglalkoztatás egyik legnagyobb előnye a maximális rugalmasság. Nincs szükség hagyományos munkaviszonyra, hosszú kiválasztási folyamatokra vagy bonyolult beléptetésre – a diákok gyorsan és hatékonyan bevonhatók, akár heti néhány napra, akár otthonról is.
Ráadásul a digitálisan kompetens Z generációs diákok számára természetes a távoli munkavégzés, így nem jelent kihívást számukra az online kollaboráció vagy a digitális eszközök használata.
Milyen feladatokra alkalmas a diákmunka hibrid munkarendben?
Az iskolaszövetkezeten keresztül foglalkoztatott diákok ideális jelöltek lehetnek számos olyan feladatra, amely otthonról vagy részben irodából is elvégezhető:
- Adminisztratív támogatás: távoli dokumentumkezelés, adatbevitel
- Ügyfélszolgálat (chat, e-mail): maximálisan online tevékenység, így itthonról is végezhető feladat
- HR back office: toborzási adatbázis frissítés, előszűrés
- IT/fejlesztés/tesztelés (junior): távoli munkakörnyezetben is épp olyan jól működik
Előnyök a HR számára – hibrid munkarend + iskolaszövetkezet
1. Rugalmas munkaidő-beosztás
Az adminisztratív, támogató jellegű feladatok elvégzésében a határidő a legfontosabb. Ha meghatározod, mennyire órányi feladatot és mikorra vársz el, az otthonról dolgozó diákmunkában foglalkoztatott fiatal saját időbeosztásához is rugalmasan illesztve bármikor el tudja végezni a feladatot. Heti pár órás munkavégzés is hatékony támogatást jelent, amivel az alkalmazottak munkáját megkönnyítik a diákok.
2. Költséghatékony megoldás
Az iskolaszövetkezeten keresztül bevont diákmunka számos adó-könnyebbséget jelent, így nem csak rugalmas, de olcsóbb is a cégek számára. Az adott szakterületen dolgozó diákokra asszisztensi feladatokat bízhatsz, ami számukra hasznos gyakorlati tapasztalatot jelent, a cég pedig pénzt takaríthat meg azáltal, hogy ezeket a feladatokat nem végzett szakemberek, alkalmazotti státuszban dolgozók végzik el.
3. Minimális adminisztráció
A toborzást, szerződéskötést, bejelentést és bérszámfejtést az iskolaszövetkezet végzi – a diákmunka minimális adminisztrációs terhet jelent a cég HR osztályának. A feladat a tennivalók listájának összegyűjtése és munkarend meghatározása, a szervezési igény mindössze annyi, hogy kitaláljátok, hogyan tudjátok a leghatékonyabban bevonni a diákmunkában dolgozó fiatalokat.
Gyakori kérdések: diákmunka home office-ban
Lehetséges diákokat home office-ban foglalkoztatni?
Igen. Az iskolaszövetkezetek lehetővé teszik a távmunka keretében történő munkavégzést, amennyiben a feladatkör ezt lehetővé teszi.
Kell munkaszerződést kötni a diákkal?
Nem. A jogviszony a diák és az iskolaszövetkezet között áll fenn, a cégnél csak megrendelői kapcsolat jön létre.
Kell a betanítással foglalkozni távoli munkavégzésnél?
Igen, de az onboarding lehet online is – ehhez biztosítani kell a szükséges információkat és digitális eszközöket.
Iskolaszövetkezet és hibrid munkavégzés: kombináció a jövő munkahelyeihez
A hibrid munkavégzés és az iskolaszövetkezeten keresztül bevont diákmunka kombinációjával cégek rugalmasan tudnak reagálni a változó munkaerőpiaci igényekre. Diákokat bevonni költséghatékony megoldás, és előrelátó stratégiai döntés – különösen akkor, ha a cél egy nyitott, innovatív és agilis szervezet építése.