Skip to content

3 trend a toborzásban 2023

toborzás

Hogyan toborozz úgy, hogy agilis munkavállalókat találj, rövid időn belül eredményes lehess és lehetőség szerint a fluktuációt is csökkentsd? Ajánld neki azt, amire vágyik, kövesd a trendeket!

A trendekkel lehet egyet nem érteni, de attól nehéz eltekinteni, hogy meghatároznak olyan általános irányokat, amelyek egy területen jelentőségre tesznek szert. Ezek alakítják az elvárásokat, és mivel a munkavállalóknak még mindig van mozgásterük, meghatározzák a te lehetőségeid is.

A munkaerőpiacra lépő fiatal generáció iránt továbbra is jelentős az igény, hiszen pályakezdőként még alacsonyabb a bérigényük, ugyanakkor rendelkeznek a digitális bennszülött generáció hasznos technológiai tudásával. Naprakészen ráhangolódnak arra, mire is van leginkább szüksége a piacnak, a vásárlóidnak.

Ők pedig már egy olyan közegben szocializálódtak, ahol megtanulták, hogy hangot adhatnak az igényeiknek. Nem kell bármit elfogadniuk és nem kell kapaszkodniuk egy megszerzett munkába akkor, ha nem felel meg az igényeiknek. Magabiztosan mozognak a munkaerőpiacon.

Ahhoz, hogy munkaadóként vonzóvá válj a szemükben, lehet, hogy neked is változtatnod kell. Több vezetővel találkoztam, aki úgy gondolja: akkor is talál munkaerőt, ha ő nem változtat azon, amit kínál. Igen, de nem mindegy, hogy kit találsz és meddig marad.

A trendekre azért kell figyelemmel lenni, mert egy olyan közeget határoznak meg, amely szerint a leginkább agilis és tehetséges munkaerő tevékenykedik. Lehet, hogy az elvárások figyelmen kívül hagyásával is találsz munkavállalókat, de nem biztos, hogy őket tényleg fel akarod venni, ahogy az sem szolgálja az érdekeid, ha rövid úton távoznak.

Lássuk, mi az a néhány dolog, aminek figyelembe vételével vonzóbbá válhatsz a munkavállalók számára!

1. Transzparencia

A transzparencia egyre jelentősebb szerepet tölt be a fizetésektől kezdődően a munkahely egészére nézve. Jelentősége az egyenlőtlenségek csökkentésében kimagasló: kiderül, ha eltérés van ugyanabban a pozícióban egy női és egy férfi munkavállaló bérében és vezetői juttatásokban tapasztalható túlkapások sem maradnak rejtve.

Ha egy vállalat nyíltan felvállalja a “miért mennyit”, az már önmagában kiegyensúlyozottabb struktúrát feltételez és vonzó a munkavállalók számára. Az őszinte kommunikáció minden helyzetben az egyenlőség felé mutat, ami a fiatal generáció számára már sokkal inkább alapvető.

2. Rugalmasság

A rugalmasság nagyon gyakran előkerülő kifejezés az utóbbi időben, és ez nem véletlen. Az okos eszközök térhódításának első hulláma azt eredményezte, hogy a munkavállalótól elvárták, akár este, akár szabadság alatt is elérhető legyen a munkaadója számára, hiszen a lehetőség adott volt rá.

Ennek a folyamatnak a másik oldala is elkezdett végre hangos lenni: cserébe, hogy adott esetben este 10-kor is válaszol egy e-mailre, legyen szabadsága abban, hogy időnként, ha úgy kényelmes, otthonról végzi a munkát, vagy délelőtt személyes ügyet intéz, és délután dolgozik tovább.

Aki nem biztosít ilyen rugalmasságot a munka-magánélet egyensúly megteremtésére, azt ma már rövid távon otthagyják a munkavállalói.

3. Jóllét

A mentális jóllét középpontba helyezése a stresszes, kiégéssel küzdő, szorongó társadalomban értelemszerűen vált fontossá. És mivel maga a probléma is szoros kapcsolatban áll a munkahellyel, nem véletlen, hogy a megoldást is sokan hozzá kötik.

A munkaadónak pedig szintén jól belátható érdeke, hogy a munkavállalói mentális egészsége rendben legyen. Egészen más a motiváció, az agilitás és a termelékenység is, ha az alkalmazott nem küzd a fenti problémákkal. Az a munkaadó, aki áldoz a munkavállalói mentális egészségének támogatására, nem csak megtérülni látja majd a befektetést, hanem vonzóvá válik a jelentkezők számára.

Ha a céged a fentiek érdekében még nem tesz semmit, vagy nagyon minimális fókuszt helyeztek ezekre a kérdésekre, érdemes elgondolkodni, hogyan lehet ezen változtatni a következő évben.